Hvilken plante?

Inaktiv bruker
Hvilken plante kan dette være? Det var vanskelig å få den til å feste seg i sandbunnen, da rotsystemet var/er veldig lite. Men nå ser det ut til at den trives og vokser. Planten holder seg lav (ca 5-6 cm høy). Jeg klipper bare toppene en gang i blant.
Hvordan ser røttene ut? Hvis planten danner rotutløpere, så kan den minne om Crassula helmsii.
Inaktiv bruker
Tante Astrid
Kan det være [URLBLOCK1]?

Jeg tittet på den og den lignet litt, men min plante har bittesmå blad. Kan nesten minne om mose.
Synes den minner veldig om en plante som heter Microcarpaea minima. Dette er en plante som det snart kommer profil på i plantebasen.

Hadde vert lettere med et bilde som viste detaljene litt bedre.
Inaktiv bruker
Aggi
Hvordan ser røttene ut? Hvis planten danner rotutløpere, så kan den minne om Crassula helmsii.

Denne lignet veldig. Kanskje det er den? Røttene er små, tynne og hvite. Har ikke hatt den så veldig lenge, så jeg vet ikke om den danner rotutløpere. Skal se om jeg får tatt bedre bilder senere

Inaktiv bruker
Det må være Microcarpaea minima ja. Helt lik

Tusen takk for hjelpen
Flott at det var den. Dette er en stengelplante som man med fordel kan klippe i fasong med saks. Da holder den seg fin og lav, om du skal bruke den som en forgrunnsplante.

Om du skulle få tatt noen gode bilder av den, så er det bare å sende de inn
Ja, fin plante var det uansett
Inaktiv bruker
Tenkte jeg skulle bruke den i rekekaret i stedet for mose

Prøvde å ta noen nærbilder, men de ble ikke så bra. Får vente til jeg får bedre kameralinse, da blir det nok noen nærbilder
Det finnes faktisk en mose som ligner på den planten, men er selvfølgelig mindre i "bladene". Den heter Leptodictyum Riparium...
Så lenge den er tettvokst, så tror jeg ikke rekene rynker på nesa
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap