Lotus planten holder på å dø

Hvordan kan jeg redde lotus planten min?? den begynte for et par dager siden å se trist ut, og nå råtner flere og flere av bladene.. Er det noe jeg kan gjøre?

akvariet har gått siden 18.09.07, det har to t5 rør, Co2 system og de får ukentlig Elos sin plantenæring (planta 1 og 2).. I bunn er det både varmekabler og elos bunngjødning... Her sparer vi ikke på noe :P hehe

Lotus kan visst av og til gå inn i hvileperioder hvor veksten stagnerer og bladene visner bort. Har selv opplevd at de har stagnert, men ikke at alle bladene har visnet. Vet jo ikke om det er det som har skjedd hos deg da, men siden du både har bunnæring og co2 kan jeg ikke komme på andre forklaringer. Fjern ødelagte blad og la den være i fred så ser du etterhvert om den kommer seg. Er det forresten lenge siden du plantet den?
nei, det er ikke veldig lenge siden jeg plantet den.. toppen to uker, så mulig det har noe med det å gjøre.. den mistet også den runde kula når den skulle plantes, men har lest litt på en annen tråd om det, og det ser ikke ut som det er så stort problem.. =) FÅr bare vente å se hva som skjer
Det ante meg nesten at den var nyinnsatt. Derfor jeg spurte Ikke uvanlig at plantene trenger litt tid på å omstille seg. Så lenge ikke alle bladene blir borte så er det nok ikke så farlig om knollen faller av. Så vidt jeg har skjønt blir denne brukt som energikilde når planten skal starte opp igjen etter en hvileperiode.

Hvis planten har knoll når den kjøpes inn så har jeg lest at denne helst ikke skal graves ned, men ligge litt i overflaten av bunnlaget for ikke å råtne. Greit å vite for andre som snubler innom tråden og har tenkt å skaffe seg den

Det er forresten en nydelig plante. Har den selv, og den har akkurat begynt å vokse igjen nå etter å ha stagnert en stund. Hadde nemlig en periode her i sommer hvor den fikk lov å ha en del flyteblad. Etter at jeg begynte å fjerne disse for å stimulere den til en tettere undervannsvekst så ble den nok litt snurt, men nå er den i form igjen Plante med sjel og personlighet dette
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap