Plantene blir fulle av sand

jeg har ganske nettopp satt opp et akvarium med sandbunn. jeg kjente på bladene til noen av plantene og de var masse sand i dem, jeg har hatt plantene i siden starten da det var veldig mye sand som fløt rundt.

vil problemet blir borte om jeg stryker sanden av? det er også mye sand i javamosen. tror dere kirsebær rekene vil ordne det? vil ikke at plantene skal dø.

har ikke snegler nå, venter til våren med å skaffe.

hva heter planten jeg har bildet av?

de 2 første bildene er fra rekebollen for å vise plantene bedre.
Inaktiv bruker
plantene minner om en eller annen type hygrophila corymbosajeg tror det skal gå bra uansett om du tar vekk sanden eller ikke
jeg fikk også litt sandproblemer i førsten, men den ordner seg av seg selvgrattis med nytt kar
Tror ikke det er noe problem.

Dersom du ikke liker at sanden ligger på plantene, kan du vifte litt med hånden ved plantene, eller dunke litt på dem. Problemet vil uansett forsvinne med tiden.
i 72 litern børstet vi av sanden og det ble fint igjen. helt til vi satte inn en fluval 4 pluss som er beregnet på litt større kar. den blåste sanda opp igjen og rundt hele tiden. men pumpa skulle bare gå i 14 dager så det fikk bare være nå er orkanen over ihvertfall. og plantene grønne igjen og ikke grå.
Tilfeldig bekjentskap
© Julie H. Mørk
Reklame for plussmedlemskap