Planter i pose

Endte opp med en del planter etter å ha vært på auksjon i dag, noen av disse har jeg enda ikke plasert da det fort ble litt endringer i planene , ble med en stk midasciklide hjem da jeg syntes synd på den og ikke ville la den dø... den havna i det akvariet jeg skulle "lagre" plantene i, og den går strengt tatt svert dårlig sammen med planter... det karret som skal ha de fleste plantene er fortsatt for grumsete (sandbunn)
Spørsmålet er om jeg bør "parkere" plantene i andre akvarium over natten (helst uten å plante dem) eller om de klarer seg til i morgen ettermiddag.... alternativt vente med å ta kvelden til det blir klarere i det siste karret.....
Jeg har faktisk hatt planter stående i bøtter med vann i opptil en uke uten problem. Selvfølgelig lyst (foran vinduet) og lunt (på stua hvor tempen er stabil hos meg). Vil derfor tro de tåler opphold i hvilket som helst akvariet en natt eller to uten å være plantet.
Takk for tipset, litt mye stress på en gang , så tenkte meg ikke helt om ... hehe
plantene er nå plasert i bøtter .

Har også hatt planter lenge i bøtter, ingen problem
De fleste planter klarer seg fint i bortimot 14 dager, om de ligger mørkt, fuktig i en plastpose.
Jeg har sendt mange plantepakker rundt i Norges land, og mange ganger har det hendt at posten er sein. Det har gått bra hver gang, selv om det har hendt at pakken har vert underveis i et par uker.

Det er viktig at de ikke tørker ut, eller blir utsatt for kulde, jeg har også en formening om at plantepakkene klarer seg bedre om de ligger mørkt.
Har hatt noen planteposer liggende utpakket på stuebordet, og de sliter fortere en de som ligger mørkt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap