Får ikke andematen til å formere seg...

Dette er sikkert en av de mest sjeldne trådene på forumet :P

Jeg får altså ikke andematen til å formere seg. Jeg hadde oppi en liten neve for ca en måned siden. De forsvant en etter en og for to uker siden var det bare en eller to igjen. Det har da vært ca en igjen hele tiden frem til for noen dager siden da denne forsvant helt. Jeg mistenker at eplesneglene kan ha spist dem, men jeg tviler litt på det. Hva annet kan være galt? Hvis noen vil vite vannverdiene så er nitritten på 0, ph 7.3, kh 3.0 og gh 10. Dyr i karet er guppy, amanoreker og eplesnegler. Andre planter er vasspest og javamose.
endel fisk spiser gjerne andemat.
har ikke hørt om noen som ikke klarer å få till denne.
Andemat trives ikke med god sirkulasjon i overflaten. Jeg dyrker litt ekstra i et plastkar uten pumpe..
Eplesnegler spiser andemat, ja.
Her gror de i nesten alle kar, hvis jeg flytter en fisk følger de med.. Spiller ingen rolle med sirkulasjonen her faktisk, men der det er snegler holdes de godt nede. Jeg bruker faktisk sneglene som "avfallskvern" innimellom, når det blir for mye andemat i andre kar.
Takker for svar Jeg har faktisk ganske dårlig sirkulasjon så jeg tviler på det er det.
Må være sneglene da, for fiskene liker det ikke. Hmm... Jeg få få tak i litt mer neste gang og håpe på at de klarer å formere seg i takt med hva sneglene spiser
Inger Anne
Eplesnegler spiser andemat, ja.

Jepp, sneglene liker dette. En del fisker også, faktisk. Jeg skjønte ikke hvorfor jeg ikke hadde noe særlig andemat i det ene karet mitt, helt til jeg flyttet noen sebrafisker fra dette karet. Da så jeg dem gå amok i andematen der de ble flyttet til...
Hva med pistia da?
JEg har noen andreflyteplanter som jeg synes er finere en Andemat, Pistia

Denne spiser ikke sneglene opp. Ikke blir den for stor heller (dvergtypen) og sprer seg sånn passe fort. hvis du vill så kan jeg sende noen.
jeg bruker å sende med brevpost. og pakke intill 1 kg koster 56,-
bare si ifra så kan jeg sende en god startpakke
Det hørtes veldig greit ut, men jeg har bare 22-liters akvarium, så jeg trenger ikke så utrolig mye ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap