Sera florena

Litt ny med planter i akvariet, og har satt ut en del fine planter (Javabregne, Amazonassverdplante, Lilaeopsis mauritiana, Samolus valerandi) i en 110 liter og lurer litt på dette med plantenæring. Kjøpte meg en Sera Florena flaske som skulle doseres 5ml pr 20 liter vann i uken. Hatt uti 25ml nå. Men vil det si at jeg skal ha nye 25ml for mine rundt 100 liter vann hver uke - eller kun 5 ml for de 20 literne med vann jeg skifter hver uke?

En ting du bør være klar over er at den sera florena skal brukes i tillegg til tablettene fra sera som man skal grave ned under røttene på plantene. Så den flytende du har gjør ikke så mye når du bruker den uten tablettene.
Jeg bruker begge delene, og jeg bruker dem litt tilfeldig jeg, bare putter nedi noen tabletter og en skvett med den flytende hver uke, men det kan jo hende at noen andre vet om en bedre måte.

Har du gode erfaringer med Florena da? Fine plater som vokser som de skal? Jeg satser på at den gode næringen i sanden holder. På min flaske står det 5ml Florena eller 1 tablett Florenette. Den flytende inneholder jo jern & mineraler, så det må bli bedre en ingenting. Skal skvette i litt en gang pr uke da så får vi se.
Begynte å bruke florena for ikke så lenge siden, så har egentlig ikke noen erfaringer med den enda. Har brukt tablettene en god stund da, og de er jeg fornøyd med.
Synes generelt at sera er ett ganske bra merke, men med noen unntak.
Du må nok nesten bare prøve deg frem når det gjelder det med disse tablettene. Det var en på en dyrebutikk som har veldig peiling på planter som sa til meg at de måtte brukes sammen, men for all del, det kan jo godt hende at det passer best for deg og ditt akvarium og bare bruke den flytende!

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap