Flyteplanter

Nå har jeg prøvd 2typer flyteplanter i karrene mine(har4stk) men jeg får dem ikke til.

Aner ikke hva jeg gjør galt. Alle andre planter jeg har oppi virker som de trives.

De blir liksom bare borte, rotner bort.
Ok hvordan flyteplanter er det?

Hvordan lys har du?

Hvor lenge har du på lyset?

Hvor ofte bytter du vann?

PH?
Samlern 2008
Ok hvordan flyteplanter er det? Hvordan lys har du? Hvor lenge har du på lyset? Hvor ofte bytter du vann? PH?

Husker ikke hva de heter. er det noen plasser her inne jeg kan søke det opp?

Det er plante lys.

Vann prøver jeg og bytte litt vær uke eller vær 14dag.

Ph husker jeg ikke. Men det skulle ikke være et problem fikk jeg beskje om når jeg testa det på dyrebutikken.
Tussi2
[QUOTE=Samlern 2008]Ok hvordan flyteplanter er det? Hvordan lys har du? Hvor lenge har du på lyset? Hvor ofte bytter du vann? PH?

Det er plante lys.

Ph husker jeg ikke. Men det skulle ikke være et problem fikk jeg beskje om når jeg testa det på dyrebutikken.

Hvor langt er akvariumet og hvor mange lysrør har du?
Hvor lenge har du på lyset vær dag?

Du betalte sikkert for testen hos dyrebutikken?
Uansett anbefaller seg deg å kjøpe en Ph, Nitritt test
Veldig viktig å ha

Her er en liste over alle flyteplantene
http://akvaforum.no/search.cfm?search=plant&family_id=&type=1008&growth=&height_min=1&height_max=100&width_min=1&width_max=100&light=&difficulty=&gh_from=0&gh_to=50&ph_from=5&ph_to=9&temp_min=10&temp_max=35

Vis den ikke funker så kopier den og lim den inn
Eller trykk på kunnskap og veld plantedatabasen og velg flyteplanter og søk nederst

Flyteplanter tåler som regel så og si alt
Værtfall de sortene jeg har vært borti
Er det flere lag?
Så noen av de får lite lys?

Har du en del fisker?
Er det mye bevegelse i vannskorpa kan det være problemet ditt. de liker litt rolig vann. I alle fall frem til dem er etablerte.
Samlern 2008
[QUOTE=Tussi2][QUOTE=Samlern 2008]Ok hvordan flyteplanter er det? Hvordan lys har du? Hvor lenge har du på lyset? Hvor ofte bytter du vann? PH?

Det er plante lys.

Hvor langt er akvariumet og hvor mange lysrør har du?
Hvor lenge har du på lyset vær dag?

Du betalte sikkert for testen hos dyrebutikken?
Uansett anbefaller seg deg å kjøpe en Ph, Nitritt test
Veldig viktig å ha

Her er en liste over alle flyteplantene
http://akvaforum.no/search.cfm?search=plant&family_id=&type=1008&growth=&height_min=1&height_max=100&width_min=1&width_max=100&light=&difficulty=&gh_from=0&gh_to=50&ph_from=5&ph_to=9&temp_min=10&temp_max=35

Vis den ikke funker så kopier den og lim den inn
Eller trykk på kunnskap og veld plantedatabasen og velg flyteplanter og søk nederst

Flyteplanter tåler som regel så og si alt
Værtfall de sortene jeg har vært borti
Er det flere lag?
Så noen av de får lite lys?

Har du en del fisker?

Det er plantelys jeg har, kjøpt i dyebutikk.
Lyset står på fra ca 8 til 23-24.

Er 2lysrør i vært armatur i de 3 største karrene. og i det minste er det bare et., men det er på en måte inni karret, inni lokket.

Navnet på de to sortene jeg har prøvd er
Lemna minor
Pistia stratiotes.

Betalte ingen ting for testen.
bruker og ha det hjemme ja, men er fri nå og det var de på dyrebutikken også. Så det får jeg sansynligvis på tirsdag.

Det virker som de får nok lys ja.

Har en del fisk men ikke like mye i alle karrene.
Har ikke samme temp i alle karrene heller.
mallefrik
Er det mye bevegelse i vannskorpa kan det være problemet ditt. de liker litt rolig vann. I alle fall frem til dem er etablerte.

I 2av krarrene er det en del bevegelse oppe på vannskorpa,men e i de to andre er dek kun undervanns strøm.
Har vært borti at disse flyteplantene kan bli noe rotne/tørre/brune ved mye lys.
Noe som du gir alt for mye av Fra 8 om morgenen til 24.00 det er 16 timer
Hadde disse typene selv og jeg måtte gå helt ned til 10 timer pr dag og da ble flyteplantene mye grønnere.

Men 11-12 timer er ideelt

Tror nok dette er feilen da
Mange av dem liker også høy luftfuktighet. Har du tett dekkglass?
Samlern 2008
Har vært borti at disse flyteplantene kan bli noe rotne/tørre/brune ved mye lys. Noe som du gir alt for mye av :) Fra 8 om morgenen til 24.00 det er 16 timer :) Hadde disse typene selv og jeg måtte gå helt ned til 10 timer pr dag og da ble flyteplantene mye grønnere. Men 11-12 timer er ideelt :) Tror nok dette er feilen da :)

ok da skal jeg prøve og ha litt mindre lys på.
Men hviken tempratur bør de ha?
Kampfisk
Mange av dem liker også høy luftfuktighet. Har du tett dekkglass?

Har kun ett lite forings hull på glasset.

Det en er helt dekket.
Pistia liker ikke at det er mye sirkulasjon, og de blir også stygge om tempen er høy i lengre tid. Noe stort mer enn 27-28 grader trives de ikke med.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap