Trenger seriøs hjelp

Hehe:P
Overskriften sier vel det meste..

Har skaffet meg:

1. Rotala sp. "green"
2. Rotala Rotundifolia
3. Echindorus Barthii

Noen som har tilleggsinformasjon om stell, hva jeg må passe ekstra godt på... Ja kort og godt alt dere vet av erfaring utenom det som står i Plantebasen..

Takker på forhånd
Lys og plantenæring.
Hva har du fra før av disse to tingene å tilby plantene? Antall rør, type (merke) også videre på alt.
Her en sterk lampe.. Mer enn sterk nok :P Det har jeg sjekket fra før av
Plantegjødsel/Næring har jeg en slags flaske... Etiketten er utvisket av vann :S Men planteveksten har skutt i været (bokstavelig talt) Når den har blitt tilsatt... Har du noen tips på hva slags plantenæring jeg kan skaffe? Så at "Barten" som jeg kaller Barthii trenger fast næring som blir lagt under underlaget..

Er åpen for alle forslag
Det hjalp ikke så mye.
"En sterk lampe" og en flaske med noen greier som har utvisket etikett?

Jeg hadde nok likt å få vite hva du har først og fremst, og så ta resten derfra. Det betyr at du nesten må hoste opp litt mer info enn det, for å få best mulig hjelp.
Jeg har opplevd en del rare innlegg opp gjennom tidene skal jeg love deg, fra folk som klager sin nød over at plantene bare råtner og de får dem ikke til....
og så har det vist seg at f.eks. den ene personen hadde rett og slett puttet plantene i kokende vann før hun plantet dem i akvariet, for å "fjerne bakterier" som hun sa (!)....! En annen som klaget sin nød uten at noen greide å finne ut hvorfor plantene hans råtnet, ble bedt om å legge ut bilde av problemakvariet, der ingenting ville gro uten at han skjønte hvorfor. Da bildet kom på plass, skjønte man jo hvorfor øyeblikkelig... akvariet hadde ikke noe lysarmatur en gang! Stod bare som en glasskasse midt i rommet . Ikke noe lys.

Som du skjønner; jeg liker å vite hva folk har før jeg bruker tid på å begynne og nøste opp løsninger og forslag

Men kanskje andre kan ta det herfra, til tross for magre opplysninger om utgangspunktet ditt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap