Plantenæring

Bruker DU plantenæring i ditt akvarium? Merker dere bra forskjell?
Bruker plantenæring med Jern. ProDac Nutron Ferro. Enorm forskjell. Plantene vokser som bare det. Før jeg begynnte med det så var en del av plantene bleke og veksten var liten.

Har målt litt og funnet ut at de tømmer springvannet for jern på 2 døgn.

-Tim
ok, spennende. jeg bestilte nettopp Happy Carbo. Noen som har hørt om det?
Carbo er ikke vanlig gjødning, men inneholder CO2. Pass på PH.

-Tim
akvafanist
ok, spennende. jeg bestilte nettopp Happy Carbo. Noen som har hørt om det?

Dette er ett stoff som heter glutaraldehyd, og er en alternativ karbonkilde i forhold til Co2.
Påvirker IKKE Ph.
Neivel? Da må jeg prøve det.

-Tim
Tim
Bruker plantenæring med Jern....Har målt litt og funnet ut at de tømmer springvannet for jern på 2 døgn.

Jeg har bestilt "Tropica Aquacare" fra Aquamanias. I og med at jeg også bor i Trondheim, så får jeg håpe at det inneholder jern. Står jo at det skal inneholde alle de viktige stoffene plantene trenger.

Jeg valgte ikke "pluss" versjonen, fordi det inneholder sulfat og nitrogen. Har fisk, og vurderer co2-anlegg, så da styrer jeg unna sånne ting.
Inneholder sulfat? Mener du ikke fosfat?

Plussnæringen til Tropica inneholder P og N P=fosfat.

-Tim
noen som kjenner "tetra plant start"? hvite tabletter som skal stikkes i sanda i området rundt planter.. har stappet ned tabletter ved alle de nye plantene mine i dag...rundt omkring.. har 540l kar og 1 tablett holder til 50l,,jeg har brukt 6stykker som skal holde til 300... det burde holde det?
spennende å se om det funker for jeg har ikke vært særlig heldig med plantene mine...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap