- Hjem
- Forum
- Stell og krav til planter
- Cuba og co2
Cuba og co2
Hei!
Jeg har lagd et hjemmlagd Co2 anlegg som er beskrevet fra Bjarnes Akvariesider. Har stengel planter som vokser relativt fort da jeg har satt en sats med co2. Har stengelplanter med røde blader (husker ikke navnet, men de sies og være litt vanskelige) som vokser som bare det. Det eneste er at jeg har planten Cuba som jeg ikke syntes reagerer mye på Co2 og ikke vokser noe særlig. Det står jo at den skal være ganske hurtigvoksende hvis man tilfører Co2. Hva kan grunnen være? Tar de andre plantene opp all Co2 slik at Cubaen ikke får noe utbytte av den?
Mvh
Kiki
Jeg har lagd et hjemmlagd Co2 anlegg som er beskrevet fra Bjarnes Akvariesider. Har stengel planter som vokser relativt fort da jeg har satt en sats med co2. Har stengelplanter med røde blader (husker ikke navnet, men de sies og være litt vanskelige) som vokser som bare det. Det eneste er at jeg har planten Cuba som jeg ikke syntes reagerer mye på Co2 og ikke vokser noe særlig. Det står jo at den skal være ganske hurtigvoksende hvis man tilfører Co2. Hva kan grunnen være? Tar de andre plantene opp all Co2 slik at Cubaen ikke får noe utbytte av den?
Mvh
Kiki
Postet 02.11.09 kl 23:53
Postet 03.11.09 kl 00:05
Postet 03.11.09 kl 00:11
Postet 03.11.09 kl 00:15
Postet 03.11.09 kl 00:28
For en liten tid tilbake kunne jeg se noen veldig få, men ikke på langt nær slik det er avbildet her på akvaforum. De andre plantene har det. De røde bobler det nesten fra. Jeg hadde håpet at Cubaen ville spre seg slik at jeg ville fått et lignende teppe, men det ser ikke ut som jeg får til. noen Tips?
Postet 03.11.09 kl 00:36
Postet 03.11.09 kl 00:40
Postet 03.11.09 kl 17:13