Kan vallisneriaen overleve dette?

Jeg kjøpte noen vallisneria via forumet. Desverre var navn, adresse og postnummer feil på pakken, så den brukte fem dager på å komme frem. Plantene var da veldig kalde. La posen med planter i akvariet og der ble den liggende et par dager. Da jeg tok mot til meg og plukket de ut var de begynt å råtne. Har plukket av det verste, men desverre ser det ut til at det lille jeg har beholdt også er i svært dårlig forfatning.
Kan plantene komme seg igjen om jeg klipper de helt ned og lar røttene stå?
Eller er det bare å luske seg av gårde og kjøpe noen nye med en gang?
du kan jo prøve,
jeg ville prøvd å fjerne alle de stygge bladene og kutt de friske ganske langt ned.
jeg klipper mine planter veldig mye når jeg først klipper, men mine planter er godt etablert i akvariet så det går helt fint for meg å klippe de helt ned.
det kan jo hende de sturer litt i noen dager og kommer seg ettervert, er det grønt så er det jo håp vet du.

lykke til.
E.B.
Jeg kjøpte noen [URLBLOCK1] via forumet. Desverre var navn, adresse og postnummer feil på pakken,

Æh... hvis både navn OG adresse OG postnummer var feil på pakken, så er det da avsender sin feil dette her? Du burde få nye aldeles gratis! Makan til slurv fra avsender har jeg sjelden hørt om!

Jeg mener du ikke skal behøve å betale fem øre for å få nye planter av den samme som sendte deg denne uheldige pakka.

PS!
Har de vært utsatt for frost, og det virker jo slik, så er nok ikke noen deler av plantene er mulig å redde.
Hehe, ja jeg er vandt til at fornavnet mitt blir skrevet feil siden det likner på et mye vanligere navn, men dette var ny rekord. Jeg får høre med h*n om det er mulig å få til noe. Jeg er så dårlig på slikt, mye mer lyst til å stelle de pjuske plantene og få de til å komme seg og bli ferdig med det. Men veldig surt om de dør da. Det ble til at jeg stakk de nedi da jeg satte opp nytt kar i helgen (OH! Har ikke registrert det på profilen enda! Rykende (dampende) ferskt )
Noen av de måtte kastes siden røttene var blitt brune og myke, men det var et par som så ut som de hadde fine røtter enda.
En kompis mente at dette er veldig hardføre planter så det kan hende at noen av de overlever.
Er det grønt er det håp... hm, høres bra ut. Er jo litt grønt med noe gult innimellom.... Har klippet vekk temmelig mye. Blir spennende å se om noen klarer seg. Får opp co² anlegget om et par dager tenker jeg, kanskje det kan hjelpe.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap