Ludwigia repens

nå har jeg hatt denne planten ei stønn, men den blir ikke bedre, var fin di første dagene, men så gikk det bare nedover=/ nå ser det nesten ut som bladene er tørre, di vrenger seg blir stygge, hva gjør jeg galt? var jo en så fin plante jeg likte så godt
planter krever mye rart og denne er ikke altid like enkel,.
den krever feks riktig lys,og riktig vann for å trives. uten det blir den bare stygg og lite dekorativ.

les i plantebasen og se hvilke lys og vannkvalitet den trenger. så gjør man vannet til slik planten krever for å trives best..
ikke sikkert at fiskene du har liker det så god. men planten blir da finest
dessuten trenger planter gjødsel og næring av forskjellig karakter, som feks, kalcium, jern,sporstoffer, osv
Kan høres ut som Kalsium-mangel.

Hvilken plantegjødsel bruker du?
Kan høres ut som Kalsium-mangel.

Hvilken plantegjødsel bruker du?
Mangel på godt nok lys og mangel på næring Det er de to viktigste tingene man må tenke på når plantene ikke ser ut til å trives.

Hva slags lysrør har du i dette karet, og når byttet du dem sist?

Ole Trondsen
nå har jeg hatt denne planten ei stønn, men den blir ikke bedre, var fin di første dagene, men så gikk det bare nedover=/ nå ser det nesten ut som bladene er tørre, di vrenger seg blir stygge, hva gjør jeg galt? var jo en så fin plante jeg likte så godt
er 15w 10.000k men er bare 70l kar så er jo ikke mye lys man får ut av det, driver og ser etter større kar nå som jeg skal ha di med over i så får vi se åssen det går tenkte jeg kunne ta og fordele di litt utover isteden for å ha di i klynge
er 15w 10.000k men er bare 70l kar så er jo ikke mye lys man får ut av det, driver og ser etter større kar nå som jeg skal ha di med over i så får vi se åssen det går tenkte jeg kunne ta og fordele di litt utover isteden for å ha di i klynge
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap