Kan man klippe planter helt ned?

har noen cryptocyroner som er algebefengte. jeg lurer på om det vil vokse opp nye blad hvis jeg klipper de helt ned?
svarer her jeg, du kan klippe plantene helt ned, men det blir ofte varierende resultat. cryptocoryne er en sakte voksende plante , og tar du alle bladene så vil det ofte ta lang tid å få fine blader igjen.
klipp bort de styggeste bladene, og juster nitrat verdiene dine,. tenker nok det er det som er skyld i algene,. ellers er det muligens lite planter i forhold til fisk..

hvor ofte bytter du vann?? og hvor mange planter og mye fisk har du?
hei. karet er til innkjøring.så har verken alger eller nitrat enda fikk et par planter av en venn som dessverre hadde alger på seg. tror det er staghorn. er redd de skal smitte akvariet. men det er fine planter, så synd å kaste.
la plantene være og sørg for gode vannbytte rutiner så forsvinner algene etter hvert som du får mere planter , de stjeler jo næringen fra de laverstående algene.
men som sagt før, da er det nok din venn som har noe høye nitrat verdier,.

ha gjerne noe kh + og gh/th + i bakhand så skal nok vannverdiene dine holde seg bra,.

da lar jeg de stå der i all sin prakt, og håper algene forsvinner av seg selv. har veldig lav gh og kh. begge er på 1. så ved å heve disse, blir det lettere å holde stabile vannverdier? hvor høyt bør de ligge?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap