Tenker på co2 i tanganyika kar med høy ph

Hei.

Har søkt litt på spørsmålet men finner ingen passende svar.
Har et Tanganyika kar. PH er 8 og KH er 4. GH er 15 hvis det har noe og si.

Har Anubias(som jeg har lest ikke benytter seg av CO2 i den grad at det gjør noe forskjell?!), Vallisneria spiralis "Tiger" og gress av typen

Det er gresset CO2`n er ment for da jeg har lyst på heldekkende bunn, karet har gått i snart 2mnd og gresset er friskt og fint men har vokst svæææææært sakte. Mener at det er nok med lys så tenkte da at kanskje jeg skulle lage en DIY CO2 for og se om det gjorde susen.
Leser så mange "DO" and "DONT" mtp ph`n min som er på 8, noe jeg vil den skal fortsette med.

Kan jeg ha CO2 eller ikke i kar med PH på 8?

mvh Kenneth
Hvis du skal ha Tanganyika-kar så bør du ikke begynne med CO². Det senker ph, og når du i tillegg snakker om DIY opplegg har du overhodet ikke noe kontroll på mengde CO² som dyttes inn i karet og hva den gjør med ph'en til fisk som MÅ ha høy og stabil ph.

Du får ofre planteveksthastigheten til fordel for fiskene her, syns jeg. Tanganyika vil ha høy kh og høy ph, så ikke begynn med noe som kan få dette til å svinge.

Du kan med fordel øke kh enda mer i karet ditt til Tanganyika fisk. Har du fått inn fisk enda, eller er det til innkjøring foreløbig...?

Hvorfor ikke ta ut gresset og heller sette opp et lite plantekar med reker? Der kan du jo eksperimentere litt med CO² osv.
Hei der.

Det jeg tenkte, bare litt kjedelig og sitte og vente på at bunnen skal bli heldekkende så jeg måtte høre litt om hvordan CO2 ville gjøre seg i et kar med såpass høy PH.

Karet er det fisk i, det har gått i 2mnd.
Bildet er tatt for par uker siden så gresset har vokst litt i omkrets men ikke noe voldsomt.

[External Image]

Har bestilt et nytt kar nå som jeg skal ha som rekekar, står om det i bloggen.
Blir kanskje ett rekekar, red og black bee med litt planter.. Se om jeg går for CO2 der

Kenneth
Det kan jo være at den høye ph'en gjør at gresset ikke vokser optimalt. Det står riktignok i basen at den kan "tåle" opptil ph 8, men det betyr ikke at det er da planten trives best og vokser best.
Hvorfor ikke prøve med Vallesneria ?
Det er stort sett de plantene jeg får til i Tanganyika-kar ved siden av Anubias.
Tanganyikakar er jo ikke plantekar da
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2014
Reklame for plussmedlemskap