- Hjem
- Forum
- Stell og krav til planter
- Hjelp! gjennomsiktige planter?
Hjelp! gjennomsiktige planter?
Noen av plantene mine har blitt nesten gjennomsiktige,og noen er litt brune.Tror de er av arten "Echinodorus parviflorus "peruensis".Har stukket næring i tablettform nær plantene.Skal dem ha noe mer?Leste at de kunne ver jærnmangel.Isofall ka produkter eg bør bruke?Kan de være andre grunner til dette?Har et stk Arcadia Orginal tropical og et Arcadia Freshwater. Lysrørene skal utfylle hverandre på fargespektrene, Freshwater i grønt, og orginal tropical i rødt og blått.Lyste er på i 11,5 t per døgn.
Mvh Tor
Mvh Tor
Postet 05.09.10 kl 20:49
Postet 05.09.10 kl 22:52
Postet 06.09.10 kl 21:07
Postet 06.09.10 kl 21:17
Postet 06.09.10 kl 21:46
Hos oss har mallemonstrene lagt sin elsk på en helt ueksotisk sverdplante, så den ser sjaber ut uansett hva vi forer med av grønt. Har flere andre Echinodorus i samme kar, alle får det de trenger av næring og jern (JBL Ferrotabs) ser det ut til. Planten ble plassert så den ikke synes så godt etter total ominnredning, for det ser ut til at de holder seg til samme gamle sutteklut når de først har bestemt seg :o)
Postet 06.09.10 kl 22:00
Postet 06.09.10 kl 22:00
Postet 06.09.10 kl 22:03
Postet 06.09.10 kl 22:17
Postet 07.09.10 kl 02:12
Nå lærte jeg noe nytt.
Har også funnet sånne blader på sverdplanten min.
Men jeg trodde det rett og slett kom av en kombinasjon av at planten vokser for fort og bladene
Fikk for lite lys. Har noen sverdplanter som vokser noe
helt utrolig. Kan og bør tynne ut ca halvparten
av bandene annen hver uke.
Jeg må bli flinkere å fore med grønt tydeligvis.
Har en ansistrus sp og en vampyr pleco.
Har også funnet sånne blader på sverdplanten min.
Men jeg trodde det rett og slett kom av en kombinasjon av at planten vokser for fort og bladene
Fikk for lite lys. Har noen sverdplanter som vokser noe
helt utrolig. Kan og bør tynne ut ca halvparten
av bandene annen hver uke.
Jeg må bli flinkere å fore med grønt tydeligvis.
Har en ansistrus sp og en vampyr pleco.
Postet 07.09.10 kl 07:28