Syk plante?

Hei!
jeg har kjøpt noen planter for en stund siden, men de visner / råtner? hva kan jeg gjøre for å forhindre dette. jeg vet ikke helt hva planten heter, men det er et høyt "gress" eller siv. det er ikke en landplante fordi gresset er ikke stivt når det er over vann, da henger det bare slapt ned. jeg hadde ganske mye av dette i karet mitt fordi jeg synes det var ganske fint, men det viser seg at det var kansje ikke så lurt når det bare visner og dør. de andre plantene mine er lyse og fine, noen av plantene begynner å få nye skudd som de ikke har hatt før når jeg hadde de i mitt gamle akvarie.
1. noen tips som kan forhindre forråtnelse?
2. noen ide om hva plante dette kan være?
3. jeg må nok kaste disse nå, men ejg har lyst på noen planter med litt høyde på å ikke bare småtterier, noen forslag til fine planter med litt høyde på som er lette å holde?
update: mener det er en slik en jeg har http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1168
så da trenger jeg tydeligvis næringskuler, eller?
når jeg startet akvariet mitt for 2 mnd siden så hadde jeg 3 av disse plantene, nå har de sendt avgårde masse skudd å jeg har over 12 stk som vokser seg fantastiske i akvariet. jeg bruker ingen vekst midler kun fiske avføringen som er i akvariet.
Men disse plantene tåler ikke så veldig varmt vann, skrudde opp temperaturen til 29 grader i discus akvariet mitt for en stund siden for å kjøre noen tester å disse plantene holdte på å gå under.
26-27 grader er perfekt å holde denne planten på.
Hva slaks temperatur har du i akvariet ditt å hvordan pleier du plantene dine ellers?
hm nå er tempen ca 26,5 grader, men kan jo hende det har vært litt varmt der ja, byttet en del vann i dag med litt kaldere vann ( helt tilfeldig), så nå kan vi jo se hva som skjer der. ellers har jeg egentlig aldri hatt noe problemer med planter, jeg velger planter som er veldig lette og holde, enten slike som vokser raskt slik at der bare er å fjerne etterhvert, eller de som er robuste og varer lenge under mange varierte forhold. har egentlig aldri hatt noe slike problemer med planter før så plantestell kan jeg ikke si at jeg driver med, jeg bare planter de så får det stå til. men som omftest ser de ut til å trives hos meg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap