Planter som er lette å få til

Jeg sliter med å få en god del planter til å trives, selv om de skal være lette å få til. Har et 180 l Juwel akvarie med 2 nye lysrør og reflektor. Bruker vanlig gjødsel, kullgjødsel og jerngjødsel fra HappyPlant. Lystid: 8,5 timer. Har guppy, molly, sebrafisk, 1 Ancistrus, eplesegler og reker.

Planter jeg ikke får til:
Sverdplante - tror Ancistrusen ødelegger litt blader
Hygrophila - tror Ancistrusen ødelegger litt blader, særlig i toppen
Limnophila sessiliflora - blir spist av eplesegler
Bacopa caroliniana / Water Hyssop

Planter som trives bra:
Hornbald
Vasspest
En hurtigvoksende gressplante, vet ikke navnet, har litt grønnmetallisk farge med svarte prikker. Noen som vet navnet?

Er det noen som kan tipse meg om andre planter som er lette å få til?
Inaktiv bruker
Limnophila sessiliflora Plantet en for en uke siden i mitt kar og har vokst 5-10 cm allerede!
Ja, en pen plante som er lett å få til. Synd at største epleseglene mine spiser på disse... Har du jord i bunnen? Jeg bruker bare leirkuler og 2-3 mm elvegrus.
Øk lystiden til 12-14 timer og plantene får nok fart på seg skal du se
Inaktiv bruker
Har igrunnen alltid hatt problemer med å få til planter, men så har jeg da heller ikke lagt særlig mye jobb i det og aldri brukt gjødning av noe slag. Men, så fant jeg ut at det å gå over til ferskvannstang og juletremose, javamose osv passet meg ypperlig.
Og flyteplanter er alltid lett å få til. Disse krever nemlig intet
Samt anubias, dem vokser som bare det. Og etter at jeg begynte med ancistrus så har jeg heller ikke noen alger lenger.
Men, det lave "gresset" jeg har prøvd å få til å slå rot, det har fått lange trådalger.

Jeg vet ikke om jeg orker å styre så mye med planter, men, fikk veldig lyst til å kjøpe noen rosa/hvite akvarieplanter som jeg så bilde av på nett, tror det var på akvariereker.no

Fiskene mine er veldig glad i anubias da, de spiser jo alger og rensker dem hver dag.
Vet dere om noen andre type planter som ancistrus liker å spise alger av, så er jeg takknemmlig for tips.

Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap