Malawi sjøen

hei.
det jeg lurer på er om det vokser planter i malawi sjøen i det hele tatt? evt hva heter dem. Skal bygge opp et malawi kar nå.
Takk for hjelpen.

mvh
joj
det har jeg også tenkt litt på. venter spent på svar
Malawi
Hei
Da får vi bare vente å håpe noen kan hjelpe oss. Noen der ut må kunne gi oss svar. Får jeg noen tips skal jeg maile det til deg.

mvh jojj
Hei.
Maslawisjøen er ikke kjent som noen planterik sjø.Påvekst alger er dominerene.Men i beskyttende bukter elveutløp finnes vallisneria lignende planter ,hvis jeg husker rett.
I mbunabiotop er det ikke planter.Men ingen ting i veien for å beplante akvariet med vallisnera typer.Eller Hornblad(ceratophyllum).Disse plantene klarer seg godt i de vannverdiene som malawiciklider skal ha.Har selv brukt overnevnte planter med stort hell.Fiskene er heller ikke særlig begeistret for å "beite"på dem.Godt egnet lys må dere selvfølgelig ha.
Mvh Geir
Hei på dere.
Nå har ikke jeg vært i Malawisjøen og sett selv, men den planten som blir oftest anbefalt er Vallisneria. Finnes flere typer, og den som trives best hos meg er 'Gigantea'.
Crinum-løk får også stå i fred.
Så kom jeg på denne nettsiden med bl.a biotop-bilder. Og i "Den lave overgangszone" vokser det også en plante som kan ligne på Vasspest (i følge bildene).
Link:Den lave overgangszone. Forresten en fin nettside det der som kan gi inspirasjon til innredning.

Bare noen tips
jojj: tusen takk

å tusen hjertelig takk til dere andre
Malawia
>Tusen takk for alle svarene..... det er muligens for mye forlangt, men vis dere har tid å lyst. kan dere skrive opp alle plantene dere kommer på i malawi sjøen. Jeg er av det typen som liker å bruke planter......
Tusen takk

mvh
jojj
Her er en film fra Malawisjøen. Du vil finne flere hvis du søker på Youtube. Som du ser ganske så steinfylt og planteløst. Jeg har selv Vallisneria av forskjellige typer i akvariet mitt. Søk Vallisneria i plantebasen og du vil finne flere forskjellige typer. Crinum plantene er også brukendes med Malawi. Søk Crinum. Dessverre er Malawiciklider gravende fisk så noe flott plantekar er nok ganske umulig å får til.

[/URL]
Vallisnera
Hei
Det finnes tepper av kortvokst Vallisnera i sjøen. Jeg har mange timer med dykking der nede og har sett det med selvsyn.
Mvh
Espen
!!!!!!!!!!!
Hei alle sammen.
Tusen takk for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap