Svart belegg på plantene

Jeg har et 54 l akvarim som foreløpig inneholder 13 neontetra og 1 kampfisk (hann). Jeg har også endel planter, og de fleste av dem får et svart belegg på bladene. Dette kan skrapes av, men jeg klyper også av endel av bladene når jeg rengjør akvariet. Det var mye nitritt i vannet tidligere, men etter omstendig tømming og behandlig, er dette helt borte. Noen sammenheng her?
...ingen som kan hjelpe?
ikke noe bilde av greiene? tipper alger av noe slag, har fått det i nyoppsatte kar selv men det går som regel bort når karet har fått satt seg. er det relativt nyoppsatt?
Jeg hadde dette også pa absolutt alle bre-bladete plantene mine, jeg prøvde ofte og fjerne dette, men det kom altid tilbake, tilslutt, fjernet jeg 80% av vannet og klippet av bladene, de er det eneste som hjalp for meg, men jeg fikk aldri prøvd verken snegler eller ancistrus så sdu kan prøve det kansje jeg misforsto , eller hadde du ikke greid og få det vekk?
ikke noe bilde av greiene, nei :o) Men kan sikkert ordne det, om nødvendig. Det er ganske nyoppstartet, ja - sånn ca 4 uker tenker jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap