Fredslilje

Jeg har lest litt og snublet over en tråd der det var tips om sump-planter.
Der sto det at Fredslilje kan brukes som en overvannsplante...

Er det noen som har prøvd denne planten til dette bruket?? Og hvordan får jeg festet den så den ikke siger ned i vannet??

Viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, så jeg prøver her og ser hvordan det går...

Håper på svar

-Lene-
For noen uker siden solgte de Microsorum diversifolium til kr 29.- eller hva det var på Spar av alle steder i verden, vakker plante som lukter helt aldeles nydelig, men som ikke tåler å ha bladene under vann. Klarte selvfølgerlig ikke å huske på nok vanning, men da jeg var i ferd med å sende den over i komposten så jeg at det var liv i rhizomet. Så jeg skred til verket, fjernet en god del jord nederst slik at den fikk noen snabler ned i vannet, men beholdt litt torv under bladfestene, og det har så langt gått over all forventning.

Fredslilje har ikke akkurat den samme type rotvekst, men den tåler godt å stå med tåspissene i vann. Utfordringen blir å holde på litt torv, men det finnes jo løkstrømper, hårnett, nylontåspiss, et eller annet som holder litt torv på plass og lar noen røtter nå vannet...
Hmm....ser ut til at jeg bare får ha med meg plantelista når jeg skal på butikken da...
Går jo ikke glipp av en sjanse til å kjøpe noe til akvariene
Tusen takk for svar!!

er det flere som har tips og triks, så tar jeg gjerne i mot!
Har muligens en plan på gang for å få 130 literen til å se penere ut i hjørnet der den står
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap