Kan man ha planter kjøpt fra plantasjen ??

Inaktiv bruker
Kan man ha planter kjøpt fra plantasjen ??


og hvor får jeg kjøpt javamose ?? o,o
Planter fra plantsjen til akvariet, nei aner ikke.

Javamose får du kjøpt på dyre/akvariebutikkene, samt også her på forumet, under rubrikk, flere medlemer her inne som selger planter.
Har kjøpt hos flere av de, og alle med hell.
Hvis Plantasjen har begynt å selge vannplanter, er svaret ja.

Er det vanlige "stueplanter" egner de seg dårlig under vann. De vil de råtne og gå i oppløsning etter en tid, og forringe vannkvaliteten i akvariet.

Javamose kjøpes gjerne privat eller på auksjon
Inaktiv bruker
Så lenge det er vannplanter spiller det vel ingen rolle hvor du har kjøpt de?
Jeg hadde en som egentlig var beregnet på dam i 200 literen og den blomstret i februar. Nå har jeg "kastet" den ut for jeg vil ha fisk i akvariet og denne var litt stor.
Har kjøpt en del vannplanter på ikea og de vokser og trives bra. Javamosen kjøpte jeg i dyrebutikken. Kanskje ikke altid de har det?
Inaktiv bruker
tusen takk for alle svar
olgapetrin
Har kjøpt en del vannplanter på ikea og de vokser og trives bra.


IKEA sluttet med vannplanter for et par år siden.
Stephan Sandemose
[QUOTE=olgapetrin] Har kjøpt en del vannplanter på ikea og de vokser og trives bra.


IKEA sluttet med vannplanter for et par år siden.

Det må være ulikt fra plass til plass for Ikea i Bergen har rett som det er inne vannplanter
Inaktiv bruker
Er nok litt forskjellig når og hva de har. Jeg kjøpte et par til for 14 dager siden men de var tomme i mars april tror jeg. Det var på Ikea Billingstad og der hadde de vannplanter denne uken også.

Så de har kanskje ikke sluttet men varierer hva de får inn?

De vokser og trives her i alle fall
IKEA har da ikke sluttet med vannplanter. Var på IKEA i Sandvika så sent som i går og kjøpte med meg 4 stk vannplanter, precis samme type som man kan få kjøpe på dyrebutikken. Hva de heter vet jeg sannelig ikke, men om det ønskes kan jeg google de frem her på AF.
Har du navn på disse vannplantene? finner aldri når jeg er på ikea, men jeg vet jo ikke hva de heter så er kanskje ikke så rart??
Plantet nettopp en vannplante fra Ikea. Se etter ca 15cm høye plastkrus med lokk fyllt med vann. Plantene står i en liten keramikkpotte med steinull. Jeg kjøpte på Ikea Furuset i Oslo. De har flere forskjellige, men ser ut til at alle kalles Vattenrall, og har varenummer 400.498.44
Du får ikke treff på Ikea's hjemmeside hverken på navn eller nummer. Har sett etter slike når jeg har vært innom, men bare noen ganger jeg har funnet vannplanter.
[External Image]Planta nede i venstre hjørne på bildet er fra Ikea.
Lykke til i jakten.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap