Teppe av ferskvanes tang

Hallo
Jeg driver å planter om i det ene oppdretts karret mitt. Der har jeg veldig lyst til å få til et teppe av ferskvanns tang i det ene hjørnet. Det jeg har tenkt å prøve er å legge ut et teppe med noen steiner på så det ligger rolig.
-er dette en måte som vil fungere?
-hvor lang tid vil det gå før tangen fester seg til grusen?

mvh
jojj
Jada
Det burde gå helt fint. Jeg kjøpte meg et par dotter for et år siden. Den ligger ganske greit der man legger den uten ballast, men med lit strøm i akvariet så vil de gjerne flytte seg over i en eller annen lomme eller hjørne. Men ta du en liten håndfull grus og drysser på toppen av en klase, så er det sikkert nok. De gror litt fast i min lavagrus, men denne er ganske porøs. Vet ikke om den vil gro spesielt fast i annen grus.

Hos meg har denne formert seg kraftig i løpet av et år. Den blir skikkelig fin i strukturen når den får gro på en plass i fred. Jeg bruker den til å dekke ubeplantete deler av akvariet for å unngå algevekst i oppstartfasen, ettersom den er veldig lett å fjerne på et senere stadie. Kirsebærrekene mine har også ypperlige opvekstvilkår med denne planten i tanken.
Tilfeldig bekjentskap
© Frank Angell
Reklame for plussmedlemskap