Vanlig plante..

Jeg er nybegynner, og var på dyrebutikken i dag og kjøpte meg to planter, men jeg aner ingenting om dem eller hvilken type det er..
Vokser plantene, og må jeg gjøre noe spessielt for at dem skal drives der??
Ta bilder av plantene og legg ut bilda her, så kan vi kanskje finne ut hva du har
Da blir det lettere å hjelpe deg
Planter trenger godt lys,CO2 og næring.

Lys er ikke bare lys, men består av mange farger, selv om det ser hvitt ut. Det finnes spesielle lysrør og LED som har farger som er optimale for planter. Har du lette planter er vanlige lysrør ok. Men lys er en hel studie og gå inn på.

CO2 tar plantene fra vannet og brukes til fotosyntesen. Normalt er det nok CO2 i vannet til enkle planter, men tilfører man CO2 gror de enda bedre.

Næringen tar plantene fra bunnlaget og andre tar det fra vannet, eller begge deler. Dritten etter fisk er næring planter benytter seg av. I tillegg kan man tilføre næring. Næring fåes kjøpt i fast form som man putter i bunnlaget nær plantene eller som flytende form som man har i vannet i akvariet. Men blir det for mye næring blomstrer algene.

Plantemessig nybegynner feil nummer en, er at mange bruker en luftpumpe i akvariet. Det fører til at all CO2 blir luftet ut. Plantene vil da visne og dø.

Legg ut ett bilde av plantene og vi kan hjelpe deg med og si hva det er.
Skal se hva jeg får til
Må få kameraet til og fungere først.
Som nybörjare kan det räcka med att köpa Easylife Easy Carbo eller liknande näring eftersom det är ganska dyrt och starta igång med en hel Co2-anläggning.

http://www.tropica.dk/planter/lethed.aspx finns en lista med olika växter där man kan kolla om en växt skulle passa i ens akvarium.

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap