Skal prøve å samle trådene litt.

Må bare takke alle dere fantastiske akvarister der ute som svarer på det som måtte være. Og jeg er nok en av de halvveis nybegynnerne som trenger nettop deres hjelp Jeg skal nemlig bytte rom snart, dermed starte opp akvariet på nytt (uten nybegynnerfeil). Så bare som en oppsummering. Jeg har et juwel kar på 240L med orginal pumpe i tilleg til enda en meget kraftig eheim innvendig "storm" pumpe. Er det nok med kun den originale , eller skal jeg erstatte begge med en utvendiig en? I så fall, hvor stor bør den utvendige være? Så ser jeg at plantene mine ikke er av de friskeste, bør jeg satse på sterkere belysning, kombinert med co2 anlegg? Jobber i dyrebutikk, så pris/ tilgjengelighet er intet problem. Trenger bare noen veiledningen der. Vil så gjerne få et til BRA denne gangen.

I karet er det:
5 scalarer
5 cory Xl
5 praktbotia
2 polkadott maller
10 dolkestikk tetra
Substratet er av grus, kombinert med sand. Skal bytte ut dette med Aqua soil, den som han Olivier knott bruker
Jeg ville ha gått for en utvendig. Eheim f.eks. Jeg har et tetratec ex 700 filter til en 200l. men angrer for at jeg ikke kjøpte 1200 som har større dimensjoner.

Utvendig er alltid best på et kar av den str.

Gå for noe som har det dobbelte av det som står på pakken. Produsentene har en tendens til å lyve litt. Samt det er alltid greit å ha et større filter enn noe som tåler akkurat. Da ender du opp med for lite til det karet du skal bruke det i.

Jeg er forresten veldig fornøyd med mitt tetratec. Men hadde kanskje gått for eheim hvis jeg skulle kjøpt nå siden disse har bedre skussmål enn mitt
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2013
Reklame for plussmedlemskap