Endelig et lite aquascape eksperiment!

Skal starte opp en 30L aquael om kort tid. Et typisk aquascape akvarie etter min mening, da jeg kan bygge litt uten å tømme lommeboka. Tenker å samkjøre med et lite CO2 kit og i tilleg tilsette jern og andre næringsmidler. Substratet blir av halvgrov sand med næring, visstnok anbefalt av Oliver Knott. Det jeg lurer på er om noen kan anbefale meg noen planter?
Hadde fornøyelsen av å delta på OAKs kjempearrangement i november, og har siden fulgt hr Knott i fjesboka. Du kan jo ta en titt på karet han laget der...

Plantene er Hydrocotyle sp. 'Japan' i forgrunnen,
Ranunculus inundiatus midt på, og noe jeg sikker har skrevet opp men fullstendig glemt i bakgrunnen...
Hc cuba
Har du vurdert å bruke HC Cuba som "plen" i karet, en skikkelig snasen plante om du får tak i den og siden du skal rigge til med CO2 osv så burde du ha sjangs til å få den til å gro seg til.
Er litt fan av nano oppsettene hans. Enten så skal jeg gjøre noe sånn plen-ish eller dette kjente treet man kan lage med mose og en rot. Kunne jeg få sett et bilde av denne HC Cuba planten? Er den veldig vanskelig å få tak ?
Utrolig fin plante! Jobben får inn planter til torsdagen, får sjå da
Hva slags lys har du til denne 30 literen?
Aquael ecoline 11 watt. Av typen lysrør lyser overraskende godt opp.
Tilfeldig bekjentskap
© Simen
Reklame for plussmedlemskap