Co2 i et 20l kar

Hei

Håper noen kan anbefale meg ett oppsett evt gi meg noen lenker eller fortelle hva som fungerer for dem .

Har og ett kar på 54 l som jeg vurderer med co2

Du får ta deg en handletur på eBay og handle inn produkter utfra handlelisten på bildet under...

[External Image]
Takk for den Lars

Men du vet , jeg er student , men du kan jo godt kjøpe ett du så kan jeg prøve det ut for deg
Du kan jo kjøre en lettvekter versjon med hjemmemekket sats, da tror jeg du slipper unna med magnetventil, timer, bobleteller, sånn vannlås sak og en difusor/reaktor. Pluss sukker og bakepulver til satsen selvsagt. Da er det bare å prøve seg frem til antall bobler/sekund i forhold til ph'en du ønsker. 

Jeg bruker JBL sitt komplette sett med ph-kontroller for å slippe unna merarbeid...
http://akvariereker.no/co2_starter_kit_tmc/P_913

Har kjøpt denne frå akvariereker. Boksen med CO2 vil eg erstatte med sats når den er tom. Diffusoren må fyllest dagleg frå flaska og det er lite praktisk i lengden. Med DIY CO2 treng du berre lage ny sats ein gong i mnd. ca. Overflødig CO2 forsvinn ut av diffusoren. Ein kh på 4-5 er med på å holde Ph nokelunde stabil. Eg har brukt dette i rekekuben min med hell, og det er mykje rimlegare enn alternativet. Endå billegare blir det med DIY CO2 og ein brusestein som diffusor. Kva som blir mest effektivt er eg litt usikker på.
Takk for tipset Ingunn

Du minte meg på at jeg hadde ett enkelt nutrafin anlegg blandt akvarieutstyret mitt
Allerede satt opp , så no er jeg spent.
Har tilsatt macro næring og micro næring

Får jeg ikke planter til no så gir jeg opp
Det er også lurt med mykje lys og litt næring i bunnlaget, spesielt i nyoppsatte akvarier. Kva slags planter er det snakk om?
Har brukt spesiall grus med næring i , de som ser ut som kuler .

Plantene er : hydrcotyle verticilata , henge mose , echindorus tellenus og en type som jeg ikke helt husker navnet på . Bruker ett 11 watts lys som fulgte med , merket er aqualine
Fikk ikke satsen i nutrafin settet å virke , men har ikke planer om å kjøpe gjær,sukker og bakepulver i fine poser igjen.
så fyrte igang en coca cola
Sjølv liker eg å bruke ketchupflasker, dei er det berre å koble slangen rett på
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap