Co2 anlegg - nybegynner

Hei.

Jeg har bestemt meg for å starte med planteakvarium, men jeg sliter litt med å finne ut hva jeg trenger av co2 anlegg, og hvordan jeg skal få det til å fungere. Jeg er ganske fersk på måling av vannverdier og slikt. Så jeg trenger et system som kan hjelpe meg med PH kontrollering. Finnes det noen totalpakker man kan få kjøpt?

Jeg har et eldre Jebo kar på ca 380 liter, men har bare 2 lysrør.. er det for lite for effektiv plantedrift?
Ja du får kjøpt CO2 sett med alt du trenger. Skal du ha avtomatisk styring av pH for du kjøpt det også.

To lysrør er for lite til og få ett fungerende plantekar av den størrelsen. Du får kjøpt ekstra lysrør sett til og sette inn.
Takk for svar.

Vet du hvor jeg kan få kjøpt sånne komplette sett til co2en?

Og de lysørene du snakker om.. kan de monteres på innsiden av mitt gamle armatur? har nok kanskje plass til noen hvis løsningen er riktig.. har du en link ville det vært supert.
Det er flere som selger dette. På nettet kan du kikke på blandt annet:

aquamanias.no og webzoo.no

Du får kjøpt lysrørarmaturer som du kan sette inn i lampa du alt har.
Takk igjen Har funnet ut litt nå og skal ringe til webshoppen til webzoo i morgen og se om jeg kan få de lysrørene dems til å passe i kassa mi, og se om de kan sette sammen et co2 sett til meg.

Du tipsa meg forresten også om akvadekor sine bakgrunner, har omsider fått min på plass i akvariet, ser bra ut
Du får legge ut ett bilde av hvordan bakgrunnen ble.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap