Planteakvarium uten fisk?

Hei!
Jeg hadde engang et akvarium som stod fiskefritt noen måneder.. Hadde et par planter oppe i der, men disse ble gule. Hva kommer dette av?
-Trenger planter fisk for å kunne overleve?

-Pumpen, lyset, varmekolben og boblene stod på hele tiden. Hva manglet?

-Noen tips til planter som ligner gress som sprer seg, og som liker seg på sandbunn?

-Kan jeg ha flyteplanter og "bunnplanter" sammen uten at "bunnplantene" får for lite lys?

Planen er altså å sette i gang et 65L kar med sandbunn, der ønske er at hele bunnen skal bli dekket av en gresslignende plante, jeg vil også ha flyteplanter. Jeg vil vente til plantene har fått "grodd seg til" før jeg putter fisk oppe i der, hvordan skal jeg gå fram? Vil en ensom kampfisk-hann trives i dette karet?

Jeg har aldri drevet med plantekar før, så jeg er nybegynner på dette! Takk for svar!
Du bør i alle fall slå av boblene, de fjerner stoffer i vannet som plantene trenger. Dersom du i tillegg tilsetter plantenæring begynner nok plantene å gro igjenn. Fiskene produserer gjødsling og CO2 som plantene trenger, når du ikke har fisk i akvariet må dette tilføres viav annen vei.......
Tusen takk for svar, det setter jeg stor pris på!
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap