Brune flekker, og dårlige blader.

Jeg har begynt å få brune flekker på bladene til noen av plantene mine, noen har også blitt nesten svakt gjennomsiktige. Jeg har lagt ved noen bilder. Kanskje noen kan komme med noen tips/råd

litt historikk: Jeg hadde ett kar på 130 liter, grus som substrat, og vanlige lysstoffrør. Tilførte ikke noe næring i det karet. Startet opp det karet ca 1. okt i år

Har nå: 250 liters kar stått ca 3 uker. (Byttet ut 130 liter.)
Jeg la ut plantenæring før jeg la på biltemasand. Jeg har også tilført flytende næring.
Her er det også vanlige lysstoffrør.
temp ca 24-25 grader.
Lyset står på ca 10 timer hver dag.

Plantene kom fra en plantepakke fra Akvariekjelleren. (Ikke veldig fornøyd med kvaliteten, de var ikke akkurat veldig freshe)

Jeg synes bladene blir dårligere og dårligere.. Er det noen som kan komme med noen tips utifra de opplysningene jeg har lagt ved?
Ser ikke bildene du skal ha lagt ut, men om du finner ut hvilke plante du har kan du jo lese litt om dem. Jeg er langt ifra flink da jeg pleier som regel å kverke det meste. Men enkelte planter krever forskjellige ting, du kan ha feil kelvin på lysrørene, planter som ikke skal plantes i sand/grus, trenger co2 osv. Det finnes mange utrolig dyktige plante folk her inne så smør deg med tålmodighet og les litt info om hva dem krever så finner du nok en løsning tilslutt. Lykke til
Det ble noe feil da jeg postet innlegget, men prøver med bilder her..
sverdplante? Isfåfall trenger den ekstra jern og gjerne næring fra bunnlaget.
jeg har lagt ut næring før jeg hadde på sanda, også har jeg tilført jern. Så da får vi se
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap