Tropica Master Grow

Har mistet "bruksanvisningen" så husker ikke blandingsforholdene. Noen som kan hjelpe meg? Har et 72 l akvarium som skal gjødsles...
når tmg blir brukt av meg pleier jeg og dosere en kork hver dag
har denne selv du skal ha 5ml per 50 liter vann hver uke. bruk kun halv dose de 4 første ukene.

Du kan med fordel fordele ukesdosen over flere dager. Det er en fordel at plantene klarer å ta unna næringsstoffene før algene klarer å få fotfeste.
Kaster meg inn for å få med meg dette. Må visst ha det inn med teskjeer:

Beregner dere ut fra hele akvariestørrelsen, eller kun det vannet dere erstatter ved delvannsskifte.

Jeg har kun gjort det siste siden jeg starta med denne typen plantegjødsel.

Det står at det inneholder jern også. Blir det nok eller må en bruke ekstra jerntilskudd i tillegg?
RuthA e Bakk
Kaster meg inn for å få med meg dette. Må visst ha det inn med teskjeer: Beregner dere ut fra hele akvariestørrelsen, eller kun det vannet dere erstatter ved delvannsskifte. Jeg har kun gjort det siste siden jeg starta med denne typen plantegjødsel. Det står at det inneholder jern også. Blir det nok eller må en bruke ekstra jerntilskudd i tillegg?
alt dette er også diskutert i en annen tråd på forumet..

for og si det sånn så kjører jeg et lite 63l plantekar på romet som jeg kjører med tmg der bruker jeg ca 5dobbelt av anbefalt tmg dose for at plantene skal bli lykkelige for det meste elatine triandra
Det finnes mange måter å gjøre dette på. Jeg kjører litt over anbefalt dose etter hvert vannskift.

Anbefalt dosering er 10ml pr 100liter vann.

Daglige smådoseringer er selvfølgelig det beste, men det er for mye arbeid på flere akvarier.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap