Har nettopp fått i hus et nytt 400L kar og skal begynne med Aquascapingen en gang i mai. (Har ikke pakket det opp enda ettersom huset som står rundt karet ikke blir ferdig før om ca 2-3 uker, vil ikke starte det opp for så å måtte rense det for sagspon etter at listene er på plass).
Tenkte å bestille gribbhuler og plassere disse med ca 50cm avstand. Til
Ancistrus Samt legge en god del stein opp mot Juwel bakgrunn for å lage naturlige huler/ganger.
Foran dette vil jeg prøve å få tak i noen ca 50-60 cm lange røtter som "står" i akvariumet dvs fra bunnen og opp til overflaten for å skape illusjonen av at dette er trær som har røtter ned i vannet.
Hvordan skal jeg best skape naturlige revir for sør-amerikanske ciklider ? Ettersom karet er så pass stort hadde jeg håpet å ha et par forskjellige typer ciklider f.eks:
KakadueciklideRegnbueciklideNøkkelhullciklideSommerfuglciklideeller
Palettciklide Ancistrus'ene har jeg idag gående i en 100L sammen med to stimer av Neon-tetra og Skjørtetetra og disse vil bli satt over i 400L'eren etter hvert.
Håper noen har tips hvordan jeg kan "dele" karet opp slik at det er mulig å ha to eller flere typer av disse Ciklidene i samme kar, hvis ikke får jeg nøye meg med en type.
Hilsen Jon
Nyforelsket i Ciklider