Oppdalsskifer

Jeg har en bit avkapp av oppdalsskifer liggende. Skal det være trygt å bruke til hule?
ja, noe av det beste du kan bruke
100% trygt

Selv har jeg lagt store skiferplater hvilende langs glasset, og nedgravd i bunn, da får mallene mine fine gjemmesteder. etter at jeg gjorde dette har de ikke brukt verken kokosnøtta eller et stort hult skjell jeg hadde som hule før

Steinen vil ikke forandre verdiene i karet ditt så lenge du vasker/koker dem først

Men husk for all del å slipe av skarpe kanter på steinen, fisken kan fort få sår =/

Hvis du ser hvor jeg er fra så skjønner du hvorfor jeg bruker akkurat denne typen skifer :p

Lykke til videre =)
Å koke stein har 0 effekt på disse En grundig skrubb med rent vann er tilstrekkelig for å fjerne eventuelle urenheter.
Jepp, som de andre sier er dette noe av det beste du får

Ligg bare unna all skifer fra Oslofjordområdet (og helst også fra resten av det sentrale østlandsområdet) da denne inneholder mye fettstoffer.
Masse skadelige stoffer som bindes opp av disse fettstoffene :-S
^^
Frank Angell
Å koke stein har 0 effekt på disse :) En grundig skrubb med rent vann er tilstrekkelig for å fjerne eventuelle urenheter.


Da vet jeg det og
skjønt, jeg kokte dem for å få løs ev skitt og fett fra steinskjøtene, som dere sikkert vet er skifer "lagvis" stein, så jeg tenkte det lå mye i de ujevnhetene, men en skrubb er sikkert nok på stein ^^

GIG
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap