- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Endelig Tanganyika-kar
Endelig Tanganyika-kar
Da er Tanganyikakaret opp å går
Foreløpig går det kun en gruppe med Paracyprichromis Nigripinnis "Blue neon", som enda er ganske små og fargeløse.Men så blir de stil gjengjeld så flotte når de farger ut da.
Kanskje ikke et "vanlig" Tanganyika-oppsett da men...
Er åpen for forslag både når det gjelder innredning og fisker.
Men sneglehuslekere har jeg i første omgang utelukket.
Foreløpig går det kun en gruppe med Paracyprichromis Nigripinnis "Blue neon", som enda er ganske små og fargeløse.Men så blir de stil gjengjeld så flotte når de farger ut da.
Kanskje ikke et "vanlig" Tanganyika-oppsett da men...
Er åpen for forslag både når det gjelder innredning og fisker.
Men sneglehuslekere har jeg i første omgang utelukket.
Postet 27.06.06 kl 11:05
Jeg syns det ble veldig pent! Mener at fler og fler går for Tanganyika, selv er jeg ikke i tvil om hvorfor.
Hvor stort er akvariet? Hvis det er stort nok, kan jo alltids Sitronciklider bli en fin kontrast til Nigripinnisene når de får farga ut?
Lykke til videre!
Hvor stort er akvariet? Hvis det er stort nok, kan jo alltids Sitronciklider bli en fin kontrast til Nigripinnisene når de får farga ut?
Lykke til videre!
Postet 27.06.06 kl 17:50
Takk skal du ha.
Må si at det var datteren min som fikk meg til å bli interessert i disse fiskene,selv har jeg hatt Malawi i mange år,men nå måtte det ene karet vike unna til Tanganyikaer.
Karet er på 190 liter. Synes Sitroncichlidene er flotte og,men så var det det at jeg helst ikke skulle ha samme typer som datteren min da
Hun har Lelupi og Calvus. Det eneste er hvis vi får fatt i Hesteneser så skal vi ha det bagge to.
Skulle og helst hatt noen som lot yngelen være i fred, slik som Nigripinnisene.
Har ikke plass til flere yngelkar nå
Så er det noen som kan komme med et godt forslag,så er jeg veldig takknemlig for det.
Må si at det var datteren min som fikk meg til å bli interessert i disse fiskene,selv har jeg hatt Malawi i mange år,men nå måtte det ene karet vike unna til Tanganyikaer.
Karet er på 190 liter. Synes Sitroncichlidene er flotte og,men så var det det at jeg helst ikke skulle ha samme typer som datteren min da
Hun har Lelupi og Calvus. Det eneste er hvis vi får fatt i Hesteneser så skal vi ha det bagge to.
Skulle og helst hatt noen som lot yngelen være i fred, slik som Nigripinnisene.
Har ikke plass til flere yngelkar nå
Så er det noen som kan komme med et godt forslag,så er jeg veldig takknemlig for det.
Postet 27.06.06 kl 18:35
Hva med Julidochromis-art?
Postet 27.06.06 kl 19:07
Postet 27.06.06 kl 20:14
Postet 28.06.06 kl 17:11
Julidochromisene er notoriske egg og spesiellt yngeltyver. Hos meg ble all yngel spist opp på kort tid. Har du flere av dem, jager de hverandre veldig mye. Hadde et par, samt noen som ikke var par. Hunnen i paret lot ikke de andre komme til maten og bare jaget dem. Ikke å anbefale dersom en vil ha yngel til å vokse opp.
Postet 28.06.06 kl 17:28
Postet 28.06.06 kl 17:59
Postet 29.06.06 kl 09:43
Julidochromis transcriptus tar ikke yngel hos meg i hvertfall.. Har 2 stk sammen med et Brevis-par og et ukjent antall Brevis-yngel, og jeg ser ikke at det minker på yngelen, eller at Transcriptusene jakter på dem..
Dette er jo den minste av Julidochromisene, og synes ikke munnen ser stor nok ut til å ta særlig med yngel, i hvertfall ikke på hunnen!! Hannen er jo litt større, men han går ikke i nærheten av yngelen heller, selv om han har alle muligheter til det!!
Dette er jo den minste av Julidochromisene, og synes ikke munnen ser stor nok ut til å ta særlig med yngel, i hvertfall ikke på hunnen!! Hannen er jo litt større, men han går ikke i nærheten av yngelen heller, selv om han har alle muligheter til det!!
Postet 29.06.06 kl 12:46
Postet 29.06.06 kl 13:00
Siden du, til å begynne med i hvertfall, skal ha mange hesteneser, og de kan være temperamentsfulle, så ville jeg vel ventet med å kjøpe flere fisker til du har solgt noen til meg i hvertfall
Men skal du etter hvert bare ha et (etablert) hestenese-par i karet så tror jeg du lett kan få til å få nok huler til begge typene. Dette kommer jo selvføgleig an på oppsettet i karet da.. Men å sette opp noen steiner med små sprekker i til Transcriptusene krever ikke så mye. De er jo mye slankere enn andre fisker, og får ha endel huler i fred som andre er for stor til å komme inn i
Men skal du etter hvert bare ha et (etablert) hestenese-par i karet så tror jeg du lett kan få til å få nok huler til begge typene. Dette kommer jo selvføgleig an på oppsettet i karet da.. Men å sette opp noen steiner med små sprekker i til Transcriptusene krever ikke så mye. De er jo mye slankere enn andre fisker, og får ha endel huler i fred som andre er for stor til å komme inn i
Postet 29.06.06 kl 13:11
Postet 29.06.06 kl 13:17
Postet 29.06.06 kl 13:26
Postet 29.06.06 kl 14:01
Postet 29.06.06 kl 18:48
Postet 29.06.06 kl 18:55
Postet 30.06.06 kl 09:33
MC DarupJeg blir så misunnelig!! Mitt kar er enda tomt. Siden mannen min må hjelpe meg med å plassere stein (jeg har for korte armer!!) orker jeg ikke plage han med det midt i oppussing. Dessuten må jeg begynne med seriøs steinjakt snart. Men jeg gleder meg, gleder meg, gleder meg!! :)
Den som venter på noe godt,venter ikke forgjeves
Bare gled deg og ta vare på forventningene.
Har ventet en stund jeg og og venter fremdeles.
For neste helg regner jeg med å få Hesteneser i hus. Å som jeg gleder meg.
Postet 30.06.06 kl 09:36
Postet 30.06.06 kl 10:28