Asiatisk biotop

Tenkte bare jeg skulle skryte litt av det nye karet mitt, ble ganske fornøyd med oppsettet her! Flere bilder ligger her. Venter på en artig plante fra Tropica, pogostemon helferi, og javamose. Den ene kirsebærreka mi er (som kjent) full av egg under magen, så da var det bare å få opp et nytt kar som kan huse familieforøkelsen! :p Siden dette skal være en asiatisk biotop, skal jeg ha et par med honninggurami, kuhliiåler, og kanskje en stim med noen små rasboraer, enten dverg- eller moskitorasbora.
Kjempefint kar, Cathrin!!
Da var du ferdig med spikringa ja. Det ble jo knallbra
Knallbra det der!

Er det en rot i midten, eller er det flere som tilfeldigvis passer så bra sammen?
Tusen takk! *blush*
Det er tre røtter, en stor i midten og to mindre på hver side. Satt på gulvet hos Aqua Karolin og plukket dem ut, hehe..
Da rekene mine bodde i det andre karet, satt de stort sett i ro og spiste. Nå, i dette karet, har hanreka svømt/løpt rundt og rundt langs glasset i to dager i strekk! Han har visst ubegrenset mye energi. =) Hunreka sitter mest og ser på ham, lurer sikkert på hva som går av ham.. Hihi!
Her et bilde av dem, der hunreka sitter på ryggen til hannen i en matkrangel.
Det var veldig stilrent, enkelt og pent
Likte det veldig godt!
Takk! Hadde planlagt designet i hodet en stund før jeg begynte. Disse Opuwarøttene er kjempefine, men de farger voldsomt av! Skifter litt vann hver dag for at det ikke skal bli alt for brunt oppi der.
Røtter som farger av,tips.
Hei fikk følgende råd hos Mona eller Frank, husket ikke hvem.

Kok røttene i 15 min eller sett de i en stamp med kokende vann.
Skrubb de så med en kost, ren nyinnkjøpt oppvaskbørste og en stivere børste under rennende vann.

Sett de så 1-2 døgn i en bøtte\stamp, gjenta sistnevnte prosess og sett de tilbake i karet.

Vet ikke om det lykkes med alle,men med meg funket det suverent.

Mvh

No Clue
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap