Scalarer i 6 kantet 70l kar?

jeg har et 70l kar som jeg kan tenke meg å ha scalarer i.Er det noen som har forslag til innredning for dem og eventuelt hvor mange jeg kan ha?
Jeg tenker at dette blir for lite kar til scalarer, i basen står det min str i cm = 110 og i liter 250. Men det er jo mange andre alternativer til hva du kan ha i akvariet. ;o)
Jeg er enig i at et sekskantet 70 liters kar fort blir "sild i tønne" for scalarer. Jeg ville kanskje brukt det som oppvekstkar for noen små yngel, men det skal ikke mange scalarer eller uker til før de vokser fort ut av det som yngelkar også...
Kanskje kunne man også brukt det som et kortvarig oppholdssted for et ikke altfor stort leks-par (2 stk altså) med scalarer som man ønsker lek på. Men ikke noe varig hjem for dem, nei.

Jeg har hatt mange scalarer og også oppdrettet et par kull med dem, og de trenger god plass. Derfor ville jeg egentlig bare slått fra meg tanken på scalarer og en 70 liter med en gang... dessverre.
Når du ser en stor, voksen scalare vil du skjønne hvorfor de trenger så god plass. Mine nådde ikke sitt fulle potensiale og størrelse før jeg solgte dem, men jeg så godt at de trengte mer plass enn mine 250 liter på det tidspunktet jeg solgte de siste. Og heldigvis flyttet de til en snill Østfolding med hele 700 liter å by på
scalarer i 70l
takk for alle gode råd.Nå har jeg fått noe å tenke på.Hvor stort bør et artskar for scalarer være? nå må jeg ut å kjøpe meg et akvarium som passer for scalarer.
paletts
takk for alle gode råd.Nå har jeg fått noe å tenke på.Hvor stort bør et artskar for scalarer være? nå må jeg ut å kjøpe meg et akvarium som passer for scalarer.


Så stort som mulig, men fra 250 l og oppover er vel greit. Det er også viktig at det er god høyde på karet, da scalarer er høye i forhold til lengden.
Inaktiv bruker
desverre alt for liten plass.. anbefaler minst 200 liter, og max til 6 stykker med litt størelse
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap