Får ikke helt bestemt meg?

Hadde for en tid tilbake satt opp mitt akvarie som Malawi biotop. Jeg følte det ble veldig bra (bilde1). Grunnen til det er tomt for fisk er at jeg ventet på bestilling.
Så kom den dagen jeg grudde meg til og det var at vi skulle flytte. Det gikk egentlig over all forventning. Tenkte som så at jeg ville prøve noe nytt på innredning da akvariet måtte settes opp på nytt. Jeg ble egentlig fornøyd med det også (bilde2), men da jeg stadig vekk kikker på bildene før jeg flyttet så liker jeg på en måte det også veldig godt. Det som er litt problem for meg er om jeg skal gå tilbake til den forrige innredningen (har tatt vare på all sten) eller beholde de stenene som er der nå. Hva mener dere? Bildene er vel ikke akkurat i beste kvalitet, men dere får et lite inntrykk av hvordan det var og hvordan det er nå.
I bilde 1 har du en større dybde. Tror at du får det pga av at du har dratt frem steinene på sidene og spesielt på høyresiden . Steinene er noe mere unaturlig plassert.

I bilde 2 er steinene plassert noe mere naturlig, men her har du "fyldt midten" noe mere. I dette oppsettet forsvinner noe av den fine dybdevirkningen du hadde i det første oppsettet.

Jeg personlig likte veldig godt det første oppsettet, (tror det er dette de snakker om når de sier "det gyldne triangel) mere dybde og du har fått frem det "dramatiske og ville" i steinene.
Ville gått for stenen på det andre bildet, men trekt stenen i den høyre halvdelen opp mot ruten, og la det helle ned mot midten , samtidig som det blir trekt bakover. Du vil få bedre dybde og det vil trolig fungere bedre for fiskene.
Tor Egil
Ville gått for stenen på det andre bildet, men trekt stenen i den høyre halvdelen opp mot ruten, og la det helle ned mot midten , samtidig som det blir trekt bakover. Du vil få bedre dybde og det vil trolig fungere bedre for fiskene.


Jeg og føler stenene på bilde 2 passer bedre i forhold til malawi. Har tenkt på å prøve å flytte de slik at det blir mer likt prinsippet på bilde 1. Er det det du mener?
Røysa på bilde 1 er utvilsomt penest. men er du vedlig i tvil kjøp et akvarie til så kan du ha begge... )
Pompel
Røysa på bilde 1 er utvilsomt penest. men er du vedlig i tvil kjøp et akvarie til så kan du ha begge... :-))


Spanderer du??
Begynner å komme seg!
Har nå flyttet litt rundt på stenene og føler ting begynner å falle på plass. Tok noen bilder så dere kan se. Vannet er litt gromsete da jeg har romstrert noe veldig. Fikk jo gjort litt rent i samme slengen. Føler jeg kanskje må bytte ut noen sten etterhvert. Ble ikke helt fornøyd med midtpartiet. Er det noen formeninger der ute nå?
Den stenen som du har i midten stjeler mye oppmerksomhet... kanskje du kan flytte litt på den? (den som stikker opp på midten.)
hei
nummer en er det beste bildet!
Har du tenkt på å prøve med noen mindre stein i midten?Tror du kan skape en illusjon om en større dybde med å bruke noen mindre stein der. Deler Ingidano sine tanker om steinen i midten,
Syntes det meste var meget bra, jeg

Støtter at ett par-tre småstein i midten av karet ville gjort seg
Har flyttet
den store stenen i midten som dere ser på det første bildet. Ble usikker på den andre store til høyre for midten i bakkant, så jeg tok bort den. Som vist på det andre bildet. Følte også at dette hjalp enda mer på dybden? Må også takke for tilbakemeldinger og tips. Det blir sånn noen ganger at det rett og slett stopper opp. Jeg får meg liksom ikke til å slutte heller når jeg først har begynt. Både meg og ryggen begynner å grue oss til jeg skal kjøpe meg nytt 720l forhåpentligvis før jul. Blir ivertfall ren på hendene av dette!
Bilde nr. 2 var finest! Mye bedre symmetri og dybde.
Begge oppsettene er fine, men nr 2 hakket penere.
-Veldig pent!
Tror du har truffet en inner-tier der Likte begge de siste oppsettene like godt.
Er ikke så opptatt av symetri og greier, naturen er jo ikke alltid så symetriskt at det gjør noe
Bra!
det nye oppsettet var fint! (ikke like bre som det første , det var råkult!)
Siste var fint. Når det får litt grønnalger på seg så blir det flott.
Er fornøyd nå!
Ja nå når vannet fikk klarnet opp litt over natta etter all romstreringen i går kveld, så må jeg si jeg ble fornøyd nå. Nå har ikke jeg eller fisken godt av mer på en stund. Nå skal vi bare kose oss om kveldene fremover. ))
Det må jeg virkelig si, det siste bilde var bare dritflott! Kjempefint akvarium!
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap