Skiferhule?

Hei meg her:P Består en skifer hule kun av skifer?
Burde jeg ha en skiferhule (2 ancistrius + paradisfisk + yngel)
har noen et bilde eller noe beskrivelse av en skifer hule ? plis?
En skiferhule består normalt sett av fem plater med skifer, limt sammen med akvariesilikon. Se for deg en eske som mangler vegg på den ene kortsiden. Har blitt solgt noen på forumet tidligere, kanskje du får treff om du søker i forumet.

Om du vil at ancistrusene skal leke (forutsatt at du har en av hvert kjønn), vil de bli glade for en hule å passe egg og yngel i.
Jeg har bilde av mine L144 ved skiferhulen sin, og et bilde av bare hulen
Hei på deg-jeg har 220 L L malle karr med L134, L144 og L177-i det karret har jeg både kokosnøtt huler og skifer huler.
Men det er kokosnøtt hulene som blir brukt mest av mallene.
Nå regner jeg med at L144 har lagt egg i kokosnøtt hulen virker sånn.
Før jeg tok ut ancistrusen oppdrettvariant så fikk den yngler i skiferhulen.
Det som jeg tror er viktig ang hule til maller, er at du tilpasser åpningen i hulen til str på fisken. Ser i karret mitt så er de hulene hvor hann mallen greier å dekke hele åpningen mest attraktive. Har vel noe med at det da er lettere å holde evt finder unna.
Shiferhuler trenger ikke å være så firkanta og symetriske. Går helt enkelt ann å legge shifer i bruddstykker rett i karet, og stable disse pent. Fungerer bare fint det også.
Slike huler kan selvsagt lages av andre steintyper også, grunnen til at shifer brukes en del, er at dette ikke tar "unødig" mye plass.

Personlig syntes jeg at noen steinhuler, i form av stablede rullestein, gjør seg meget godt bådesom huler og som dekor
takk
Takk :P setter pris på at folk svarer:P
Tror jeg skaffer meg en hule

sverre
Vet dere?
Vet noen om noen dyrebutikker i bergen som har skifferhuler til ancitrus
Ole Christian Westerlund
Vet noen om noen dyrebutikker i bergen som har skifferhuler til ancitrus


Mener jeg har sett dem på Kilden/Aquazoo?
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap