240-liter Amazonas

Heisann.. jeg skal utover høsten gjøre om min 240-liter til en Amazonas biotop det jeg lurte på var om denne fiskesammensetningen er ok ?:

5 skalarer
4 bolovianskesommerfuglciklider
ca 25-30 Kardinaltetra / Colombitetra
10-12 corydoras

Noen som kan gi råd om hvilke coryer så er det flott!

Mvh
Thomas
Tror du må regne med å ta ut 3 av skalarene etterhvert. Når de danner par, er det lett for at det blir en del knuffing. Det ble det i min 300 l.

Coryer er det mange av, så er råd er vanskelig. kansje en skikkelig stor stim med pygme, eller noe? Sterbai er fine, +++

Mikkel
takk for svar Mikkel vi for se ossen skalarene ordner seg først nå så ja, lurte litt på Sterbai selv
Hei, utfra egen erfaring går dette meget bra, og det høres ut som du får et flott kar! Pass bare på at kardinalene dine er av noenlunde størrelse, eventuelt skalarene små. Hvis ikke blir kardinalene mat, noe som er veldig kjedelig for både fisken som blir spist og personen som kjøpte den....

Så får du ha et øye med hvordan skalarene dine utvikler seg når de er kjønnsmodne. Er ikke sikkert de slåss allverden, men dette observerer du godt selv. I så fall er det jo artig for deg som akvarist å "ha noe å gjøre"... hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap