ADA 2006 top 7

Vakkert!! *sukk* håper jeg kan få til noe sånt en dag, men hvem vet, med alle de flotte plantene jeg fikk av deg kjetil Har allerede grodd seg godt til nå. Over 70% av bånn er dekka av planter, sikkert 80% også.

Takk for flott link!

Alle mine akvarier ser akkurat sååå lekre ut.. *drømmer*
De akvariene er for vakre til å være sanne...
Hmm jeg ble inspirert til å luke litt av de bildene... også skal jeg feste gaffelmose til den store gullmedalje.

Men en ting jeg lurer litt på er om de er staila opp til den ene store dagen eller om det er krav om at de skal holde over tid. Spanderer jeg nok penger på planter, så skal jeg få til noe i nærheten for en kort stund. Skjønt helt opp når jeg nok ikke, men dere ser poenget mitt?
De er nok fotografert på sitt beste, men jeg er ikke i tvil om at dette er kar som fungerer over tid. Jeg tror det er veldig forskjell på hvor mye vedlikehold de forskjellige krever. Nr 1 og nr 3 krever antakelig masse trimming hele tiden for å holde de slik. Imponerende a holde de vedlike. Nr 2 og 5 virker helt fri for stilkplanter, holder seg sikker fine med mye mindre jobb. Har lagt merke til at det går mer og mer mot åpne forgrunner med hvit sand, moser og mer saktevoksende planter, mindre stilkplanter og helplantede forgrunner i disse konkurransene . Hvis man går et nivå opp på den polske siden sa ligger alle de gamle ADA resultatene tilbake til 2001 der.

Her er link til tråd med bedre bilder av de 27 første i ADA 2006 på AquaticQuotient. Forumet krever registrering.
Pompel
Hmm jeg ble inspirert til å luke litt av de bildene... også skal jeg feste gaffelmose til den store gullmedalje.


Det er dette jeg liker med bilder fra konkurranser, medlemsakvarier ol.
De vekker inspirasjon, og gir meg lyst til å jobbe mer for å få pene akvarier.

Og mange ideèr blir lagret bak i hodet et sted til en annen gang
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap