Firkantet akvarie på rundt bord, farlig?

trenger hjelp fort! jeg har nettop started og fylle akvariet med vann men alle 4 gjørenene er uten bord har bare et lite rundt bor boret er solid men aner ikke om akvariet tåler vanet 54 Liters

Okei, hvis jeg skjønner deg rett har du satt et firkantet akvarie på et rundt bord?

Og det er ikke lurt, nei.

Akvariet må støttes under hele veien.
Jeg ville aldri tatt den sjansen. 54 liter vann er mye når den kryper under parketten...

Vent med å sette opp karet til du har et egnet bord.
Jeg ville ikke satset på at akvariet tålte det. Selv om det kanskje gjør det så er det lett å dunke borti og knuse hjørner som stikker ut.

Kanskje du kunne fått tak i en tre eller sponplate å legge under. Det ville i allefall stive av resten av bunnflaten til karet. I lengden vil jeg ambefale å prøveå finne et større bord å ha det på.

Lykke til..
=(
=( har alerede fylt det =( sjek bildene en fyr på forumet her har ogso hele siden uten støtte skall kjøpe akvarie bord snart men skall støtte det prøve og finne noe
Dårlig idé... hvorfor spurte du egentlig, hvis du fylte karet likevel, til tross for rådene...? :-p

Hvis du skal ha et nytt bord så må du jo tappe karet for å få flyttet det likevel. Hvorfor ikke bare vente til bordet er i hus?

Jeg ville aldri latt det stå sånn.
ok
ok takk for rådet skall finne et bedre bord med en gang kansje støtte det opp kansje jeg kan finne noen planker? som er lange støtte dem med dem?
Det vil ikke være nok. Du bør finne noe som dekker og støtter here bunnen.
okay
okay skall jeg tømme akvariet da må ta en komode
Hvor mye koster et 54 L bord? bilig som mulig hakke så mye penger
Hvor mye koster et 54 L bord? bilig som mulig hakke så mye penger
Dag Monge
Hvor mye koster et 54 L bord? bilig som mulig hakke så mye penger


Det er umulig å svare på, blir som å skulle svare på "hva koster en bil?"

Jeg har to av mine akvarier på møbler fra IKEA, vet flere har dette.

Du finner sikkert en billig kommode eller lign på feks jysk, Ikea, Bohus osv.
Bare vær sikker på at det tåler vekten!


ps:
Les gjerne to- tre ganger gjennom innleggene dine før du poster de, rettskriving er med på å gi deg korrekt svar.
Inaktiv bruker
Som flere har sagt mange ganger allerede så bør/må akvariet stå stødig og rett med understøttelse hele veien under karet.
Alt annet blir gambling.
Det er veldig lett å bygge deg ett akvarie bord i hobbyplater! Da får du det sånn som du vill akuratt på mål! Du har sikkert noen som kan hjelpe deg! Det er ikke så mye son skal til. Jeg har bygd alle mine akvarie bord selv. Legger inn et bilde imorgen så kan du se det jeg holder på med nå til 120liters.
det er jo nice da :P
det er jo nice da :P men kan jeg ha en parket plate under? er solid skall snart skaffe bord og hva skall jeg ha fiskene i mens jeg flytter? og skall jeg ta vare på vannet? så jeg kan bruke det igjen når fiskene skall oppi igjen?
Dag Monge
det er jo nice da :P men kan jeg ha en parket plate under? er solid skall snart skaffe bord og hva skall jeg ha fiskene i mens jeg flytter? og skall jeg ta vare på vannet? så jeg kan bruke det igjen når fiskene skall oppi igjen?


Bar fyll akvarie vann i ei rein bøtte og hiv fiskene opp der! du trenger ikke å ha ut alt vannet selv om det er anbefalt mange steder, men jeg har løftet rundt på mange akvarier og jeg har ikke hatt lekk. Men jeg har hatt lekk pga ujevn underflate og underflater av ubehandlet tre som har slått seg pga vannsøl.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap