Bakgrunn i tre?

Skal lage bakgrunn til to nye kar og lurer på om det går ann å bruke ei tynn plate i tre og feste steiner og røtter på denne? Tenker da helst på ei tynn eikeplate.

Har sett at flere her på forumet har laget bakgrunner selv, men alle har brukt isopor. Er redd isopor vil bygge ut for mye i disse kara på kun 73 liter, er også redd vekta på steiner og røtter vil bli et problem med isopor.
Du kan ikke ha en treplate i akvariet. Det vil forurense for mye.
Å få tak i en heltreplate som er stor nok, tror jeg du skal få slite med. Alternativet er limte plater.

Faren for at limet løser seg opp i vann, og at dette avgir uheldige stoffer til vannet er nok såpass stor, at jeg ikke hadde gamblet på dette.

Hvorfor ikke montere rett på glasset? Håvard startet en tråd om nettopp dette for leeenge siden, her er den
Den tråden leste jeg for noen dager siden. Men ønsker noe som lett kan forandres hvis det blir behov for det.

Men vil eik i seg selv rottne og forurense vannet, eller vil det ha mange av de samme egenskapen som feks eike løv og eikebark ekstrakt?

Kan ei sort plastplate fungere?
Plexiglass
Bare bruk plexi glass eller andre typer plast plater. Det er en viss fare forbundet med å hive plast ting, rør o.l, iakvariet. Mann skal være litt kritisk. Det står bla annet i ei ciklide bok jeg har at mann må bruke en type plast som ikke er giftig, de fleste er ikke det men man kan være uheldig. Tommel finger regel er; Vist plasten ikke smaker noe når du legger tungen på den så er den ok, vist den smaker, stål eller bittert osv så bør mann ikke bruker den!

Men plexiglass er et veldig godt alternativ, fåes også i fargde varianter. Vist det byr på problemet å få tak i plexiglass så har jeg Gyliplast bare 1km fra der jeg bor så jeg kan sjekke priser, farger str, osv vist det er av interesse, det gjelder forsåvidt alle som trenger. Jobbet der før menn husker ikke prisene i hodet for å si det sånn. Har også mange bekjennte som jobber der så nice prise er en mulighet
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap