- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Brunt vann..
Brunt vann..
Postet 28.12.06 kl 11:35
Postet 28.12.06 kl 12:32
Postet 28.12.06 kl 13:05
Postet 28.12.06 kl 13:34
30% så ofte du gidder skader vel ikke. Det blir nok mest for syns skyld likevel. Når jeg roter og styrer med planter og døde planter osv. i karet så er det uklart til neste dag, filteret tar seg av det da. Denne brunfargen hos deg tror jeg kan vare lengre, så du kan jo vurdere å bare ta opp roten og ha den i ei bøtte du skifter vann på en stund.
Postet 28.12.06 kl 13:49
Du trenger ikke være redd denne fargen, den er mye mer naturlig enn det krystallklare vannet vi tilbyr fiskene våre
Om fargen plager deg, bytt vann, ett par ganger i uka. Ingen vits å overdrive vannbyttene, selv om de ikke skader
Høres ut som du da enten har for lite filter, eller for mye rask i karet ditt
Slikt grums legger seg relativt raskt av seg selv, og jeg tror mesteparten hos deg legger seg på bunn, og ikke i filteret
Om fargen plager deg, bytt vann, ett par ganger i uka. Ingen vits å overdrive vannbyttene, selv om de ikke skader
biXenNår jeg roter og styrer med planter og døde planter osv. i karet så er det uklart til neste dag, filteret tar seg av det da.
Høres ut som du da enten har for lite filter, eller for mye rask i karet ditt
Slikt grums legger seg relativt raskt av seg selv, og jeg tror mesteparten hos deg legger seg på bunn, og ikke i filteret
Postet 28.12.06 kl 13:57
Frank AngellHøres ut som du da enten har for lite filter, eller for mye rask i karet ditt ;) Slikt grums legger seg relativt raskt av seg selv, og jeg tror mesteparten hos deg legger seg på bunn, og ikke i filteret ;)
For lite filter er det vel uansett, da det er innvendig Men ja, det er jo tosidig, plantegrumset flyter til filterboksen og sanden legger seg igjen som du sier. Om det som er bare uklart går i sanden eller filteret vet du nok mer enn meg om, antok filteret siden det tok såpass tid.
Og jeg har vel hatt for mye rask, en del døde planter, og det forbaska juletreet hornblad. Nå har jeg renska ut denslags, så nå blir det vel algefest
Men som oftest så er vel dette grumset mer til plage for oss enn fisken. Mange av dem kommer jo fra sølevann, uten at de oppdretta nødvendigvis vet det selv
Postet 28.12.06 kl 15:01
Dette karet satte jeg opp 16.11.06 så det er ganske nyoppsatt.
Jeg plages også med noe som ligger på overflaten, har satt med et bilde av det.
Det på rusket på bildet i vannet skyldes malletabeletten;o)
Også har fiskene plager av at en liten spiss av finnene blir borte:o
Kan der være anicstrusen? Han er litt aggresiv når han får tabeletter...
Jeg får ikke tatt noe bilde av det så jeg legger med en tegning..
Når jeg bytter vann velidig ofte får dette bort..
Men jeg kan jo ikke bytte vann for evig..
Jeg vil egentlig bevare brunheten i vannet ser egentlig ganske naturlig ut
Var litt bekymret viss det skulle skade fiskene...
Mvh Cassandra
Jeg plages også med noe som ligger på overflaten, har satt med et bilde av det.
Det på rusket på bildet i vannet skyldes malletabeletten;o)
Også har fiskene plager av at en liten spiss av finnene blir borte:o
Kan der være anicstrusen? Han er litt aggresiv når han får tabeletter...
Jeg får ikke tatt noe bilde av det så jeg legger med en tegning..
Når jeg bytter vann velidig ofte får dette bort..
Men jeg kan jo ikke bytte vann for evig..
Jeg vil egentlig bevare brunheten i vannet ser egentlig ganske naturlig ut
Var litt bekymret viss det skulle skade fiskene...
Mvh Cassandra
Postet 28.12.06 kl 15:25
Endret: 28.12.06 kl 15:30
Hinna er en proteinhinne, ikke værre en det Søk på dette på forumet, så får du sikkert flere svar enn du gidder å lese
Finneskader er ganske vanlige av seg, både i natur, og i fangenskap.
Slik oppstår lett ved kranglig om samboere, om mat, og ikke minst den beste delen av karet.
Stygge skader bør behandles. Med behandles mener jeg her; ett vannbytte på 25-30% daglig til såret er begynt å gro
Finneskader er ganske vanlige av seg, både i natur, og i fangenskap.
Slik oppstår lett ved kranglig om samboere, om mat, og ikke minst den beste delen av karet.
Stygge skader bør behandles. Med behandles mener jeg her; ett vannbytte på 25-30% daglig til såret er begynt å gro
Postet 28.12.06 kl 15:29
Ok, Nå ble jeg glad Ingen ting å bekymre seg for
Jeg skal skifte sand i dette karet.
Så lurte jeg på hvor skal fiskene være når jeg skifter sand:o
Jeg har en lite yngelkar på 19-21 liter...¨
Også har jeg et til kar på 30 liter som er i bruk.
Jeg har ingen extra pumer eller varmekobler.
Hvordan skal jeg få luft og varme til karet fiskene er i midleridlig, og samtidig i karet jeg bytter vann i?
Mvh Cassandra
Jeg skal skifte sand i dette karet.
Så lurte jeg på hvor skal fiskene være når jeg skifter sand:o
Jeg har en lite yngelkar på 19-21 liter...¨
Også har jeg et til kar på 30 liter som er i bruk.
Jeg har ingen extra pumer eller varmekobler.
Hvordan skal jeg få luft og varme til karet fiskene er i midleridlig, og samtidig i karet jeg bytter vann i?
Mvh Cassandra
Postet 28.12.06 kl 15:36
Proteinhinne
Proteinhinnen er nå borte etter at jeg satte pumpen lenger opp mot overflaten, slik at det ble mere rørelse der;D
Takk for hjelpen alle sammen
Mvh Cassandra
Takk for hjelpen alle sammen
Mvh Cassandra
Postet 28.12.06 kl 18:43