Sør Asia biotop

Etter storauksjonen i Stavanger idag, arrangert av JAK begynner jeg ny biotop-Sør Asia.

Første innhold er 4 rødleppe-goby (lipstick goby) kjøpt på auksjonen og en stor dott http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1015

Bunnen er fin lys sand, og jeg har satt endel mindre røtter i karet for å "etterligne" røtter, bambus osv som jeg innbiller meg det er endel av på de grunne partiene i de lavereliggende delene av vannsystemene i sør Asia.

Ble noen kjappe bilder etter utsettelse i karet idag, i bakgrunnen skimtes noen av røttene.

Flere bilder kommer etterhvert.

[External Image][External Image]
[External Image]

Varmekolben skal gjemmes bak planter etterhvert.
Hmmmm har ikke oppdatert her. Gobyène ble flyttet til roteakvariet mitt da jeg fant ut at jeg vil prøve oppdrett i dette karet. Karet er nå ganske tett beplantet og jeg har hatt en stim cherrybarber der. men siste leveransen med fine store hunner førte til det hissigste utbruddet av hvitprikk jeg noen gang har sett, på fa dager var hele karet, inkl de friske og velfødde opprinnelige fiskene døde

Nå skal karet få gå tomt en stund så skal det ny asia fisk oppi. Men hvilken? Noen som har tips?

Karet er altså 70l og godt beplantet. Jeg vil ha en art jeg kan få yngel på, og aller helst en art jeg ikke "må" dele fra foreldrene hos. Om dette betyr at det blir færre yngel er ikke det noe problem, men jeg liker best å drette fisk hvor jeg kan gjøre det uten å ha ekstra kar til foreldre/yngel.

Hva med kampfisk i et såpass stort og tett beplantet kar, er det håp om å få noe yngel til å klare seg mon tro?
Forslag til fisk fra Asia:
Hva med den nye Galaxy rasboraen?
Nyydelig fisk!
Det var et godt forslag... skal se hvordan mulighetene er for å få tak på denne fisken.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap