tips mot avfarging og røtter i vannet?

Jeg lurer på om det er mulig å få røtter til å slutte å gi farge i vannet? Har kjøpt meg 2 store røtter som jeg med tiden vil ha i akvariet, men for tiden så ligger di i en stor balje dekket med vann som jeg bytter ut hver uke. Vil ikke ha et slikt gult vann i karret som det jeg slår ut av baljen hver uke
Jeg skifter vann to ganger daglig eller oftere. Bruker kokende vann halvparten av gangene.
Skurer de også med stålbørste for å bli kvitt mest mulig av skitt og lort. Likevel tar det ofte en uke eller to før jeg har de oppi akvariet.
Det er nok ikke røttene men plantene du har, jeg har mange røter og det er ikke dem som gir vannet gul farge.
Virtuoso
Det er nok ikke røttene men plantene du har, jeg har mange røter og det er ikke dem som gir vannet gul farge.

Tror du må lese en gang til
Hun skriver at røttene ligger i en balje, hun har ikke puttet dem i akvariet enda. Det er vannet i baljen som er farget av røttene...
Og jeg har til dags dato aldri opplevd at en plante farger av. Det er det rareste jeg har hørt. Hva slags planter har du vært borti som gjør det?

Og jo, en god del røtter farger av i starten. Noen farger av minimalt, andre farger av veldig mye og lenge. Det varierer, og varierer også mht type røtter man har. De såkalte mopani (?)røttene farger av noe grassalt...!
Fuck så ikke det beklager.
hehe, takk for gode svar. Så var det nå slik at jeg hadde mopani røtter og da så det var jo skjit å høre at di farger ekstremt av Får prøve noen uker til forstår jeg Blir nok bra til slutt da...
Opuwarøtter farger også noe voldsomt av. Har hatt mine i karet i et halvt år nå, og vannet er like gult og lekkert. Riktignok mye røtter i forhold til vannmengden, men syns de burde ta seg sammen snart
Se karet og røttene her
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap