Tips til innredning av Vision260 + 20liter og 40liter

Hei!

Er nyregistrert sammen med min kjære samboer, vi er like mye fiskeidioter begge to. Vi har nylig gått fra "nød-karet" på 70 liter i vår lille 45kvm leilighet, til et nystarta 260liter juwel vision. Det resulterte selvsagt i at dilla tok helt av, og nå har vi hentet opp de to småkarene på 20 og 40 liter ifra kjelleren, hehe!

Vil gjerne ha tips og ideer til hvilke biotoper og hva vi bør gå for i de to små-karene. Selv er jeg en plantefantast, og tror jeg kommer til å ta litt av på den fronten.. Selvsagt gøy med småfisk i karene, så tips er bra!

I 260literen blir det mye planter etthvert (jeg er en sånn luring som sitter med Tropica sin plantekatalog og får herlighetene til innkjøpspris pga jobben, hehehe!), og selvsagt også drømmen: Discus.
Skal ikke ha mange, men mange nok til å ikke få helt akvariepanikk, hehe!

Bare noe å se på mens jeg drømmer om innebyggede kubikksakvarier osv osv...

Her er karet til meg og Marius, som sagt, vil gjerne ha komentarer og tips:

http://akvaforum.no/akvarium.cfm?id=4273

Takktakk!

sånn skullde det selvsagt være.

Og ja, vi tar gjerne imot råd til hva som skal skje med 70literen også..

Jepp, du leste riktig. Vi skal ha 4 akvarier i en 45kvm leilighet. Man må bare ha rett partner, hehe!
Jeg ville uten snev av tvil hatt de to småkarene som rene reke\ sneilekar Finnes utrolig mye flotte skalldyr, som er passe størrelse til såpass småvokste akvarier
Hei!

Ja det er faktisk det vi har vært inne på, jeg vil ha kirsebærreker sammen med planter i lys grønn og rosatoner..
Og så har jeg litt lyst å ha humlegoby i 40literen

Samboeren min har også sengle og reke-dilla, så det blir vel det i 70literen også hehe!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap