Bakgrunn og pumpe til 56l.

Jeg har tenkt til å gjøre om på 56 liter'n min nå, bla. bytte ut grusen jeg har til sand. Tenkte jeg skulle skaffe meg en ny bakgrunn også, i stedet for den plakaten jeg har nå.

Lest litt rundt, og det virket som Juwel Rock bakgrunn virker greit til et så lite kar, men har også tenkt litt på å ha svart bakgrunn. Leste her at man kan bruke svart akrylmaling, riktig det? Andre forslag til bakgrunn som går til et så lite kar?

Kjøpte også for litt siden en eheim aquaball 2208, som jeg har i 45 l min. Har en eheim 2008 i 56l., men lurte på om jeg skulle bytte om disse etter at jeg har gjort om på karet. Går det, eller blir det for kraftig med 2008 i en 45 l?

Til ett så lite kar, ville jeg nok ikke ofret plass til en innvendig bakgrunn. Sort acryl på utsiden er vel så bra En liten boks, gjerne en slik 0,5L fargeprøveboks til 20-30 kr, er ypperlig.

Har desverre helt glemt hva som var hva av de innvendige filtrene, slikt bruker jeg ikke lengre :p
Hm.. men tror jeg bytter om de pumpene jeg. Har en følelse av at den aquaball pumpa er bedre siden den er nyere, så da får det heller være "full storm" i 45 l :P

Takk for svaret forresten
Tilfeldig bekjentskap
© Anders M. Kaste
Reklame for plussmedlemskap