Foliebakgrunn inne i karet? Hvordan fjerne maling på utsiden av glasset?

er det noen som vet om det er farlig å ha en sånn bakgrunn i plast(eller hva de nå er laget av, er de med bare bilder på) inne i akvariet? kjøpte et brukt et som er malt blått bak nemlig, og jeg irriterer meg skikkelig over den fargen!! ikke noe fin blåfarge i det hele tatt.. og ja, det burde jeg tenkt på før jeg kjøpte men er jo lett å være etterpåklok da..
eller om noen har noen ideer til hvordan få vekk den malinga lett?
takker for svar=)
Jeg ville nok ikke plassert denne folie-bakgrunnen inne i karet, ikke på grunn av giftstoffer, men på grunn av ennå større vansker med å feste denne skikkelig. Er den løs f.eks i ett hjørne, kan du banne på at fiskene stikker seg bakom, og i værste fall dauer.

Det å fjerne malingen, kan være gjort på noen minutter, eller ta mektig lang tid.
Acrylmaling, løsner i store flak, og er derfor borte på null komma nix ved hjelp av en skrape beregnet for å fjerne maling etc fra glass.
Er det sprøytelakk, sitter denne mye, mye bedre. Har selv brukt timer på å skrape denne av, millimeter for millimeter. Har forsøkt med aceton, en del liter gikk med for å lette jobben litt.
Varme fra varmluftspistol hjelper også litt, men man bør være forsiktig. Glass som endrer temp svært fort, kan både svekkes og knuse.
da håper jeg det er acrylmaling som er brukt og prøver å fjerne den=)
hvisikke får jeg finne på noe annet lurt.. har sett på bakgrunner til å ha inni karet og, men der er jo så dyre. men er jeg heldig så går malingen greit av=)
Det fins billige bakgrunner også, skjekk hos tropefisk De har mange bakgrunner som er latterlig billige, om en sammenligner med de litt mer annerkjente merkene
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap