Forslag til innhold/design av 180l

Hei.
Jeg har nettop fått tak i et 180l Resun akvarie (på Resun sin side står det at det er 226l, men det er hele karet med armatur) og jeg lurer på hva jeg skal ha i det.
Jeg har lyst å ha et par med Blå Acara, kanskje Scalare og noe annet.
Jeg har snart biltema sand, jeg har noen planter og en trollhassel, men er det noen andre som har forslag til hvilke fisk, og planter jeg kan ha?
Målene er ca. 80x45x50cm.
Siden det var ingen av dere som ville hjelpe meg, prøvde jeg noe selv.
Ble det bra? Se her
Ja dette ble slett ikke dumt! Når det får grodd seg til tror jeg nok det kan bli riktig bra!
Er konkylien du har oppi der ekte? I såfall kan den være med å øke pH'en i karet ditt - du får følge med på pH'en.

Min samboer hadde tidligere problemer med at fisk (f.eks) svømte inn i konkylien, men ikke klarte å komme seg ut igjen - så hvis du opplever mystiske forsvinninger i karet, vet du hva du skal mistenke Håper imidlertid ikke du får noen av de nevnte problemene, for konkylien er vakker.
Liz H
Ja dette ble slett ikke dumt! Når det får grodd seg til tror jeg nok det kan bli riktig bra! Er konkylien du har oppi der ekte? I såfall kan den være med å øke pH'en i karet ditt - du får følge med på pH'en. Min samboer hadde tidligere problemer med at fisk (f.eks) svømte inn i konkylien, men ikke klarte å komme seg ut igjen - så hvis du opplever mystiske forsvinninger i karet, vet du hva du skal mistenke ;) Håper imidlertid ikke du får noen av de nevnte problemene, for konkylien er vakker.

Jeg har sett at en tigerbarbe har svømt inn og ut av den når jeg hadde konkylien i 52literen, og det er ingen skade skjedd
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap