- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Tips til krype plante?
Tips til krype plante?
Postet 19.04.07 kl 11:05
Kan jeg få foreslå denne, den har en nydelig grønnfarge, som vil gjøre seg godt mot den lyse sanden din.
Dette er egentlig ikke det jeg vil kalle for en krypeplante, men den kryper bortover sanden der det er bra med lys.
Der den kommer i skygge, innunder andre planter, vil den reise seg opp og vokse som små buketter.
Med de små bladene, gir den en nydelig kontrast til planter med større blader.
Postet 19.04.07 kl 11:35
Postet 19.04.07 kl 11:42
Postet 19.04.07 kl 11:53
Postet 19.04.07 kl 11:57
En lignende plante i samme familie som forslaget ovenfor:
Hemianthus callitrichoides "Cuba"
Hemianthus callitrichoides "Cuba"
Postet 19.04.07 kl 14:27
Endret: 19.04.07 kl 14:27
Den planten som Mona nevner, er en av mine absolutte favoritter. Den er helt nydelig, men jeg opplever den som mye vanskeligere en Hemianthus micranthemoides.
Den har en lei tendens til å flyte opp, og jeg strevde lenge før jeg endelig fikk den til. Tror ikke en kan ha bunnlevende fisk i alle fall.
Men bortsett fra det er den flott.
Her er Hemianthus micranthemoides i det karet jeg nevner over. Her er ikke så mye lys, og på dette bildet har jeg ikke stelt karet på mange måneder.
Jeg pleier å klippe plenen her når jeg synes det blir for mye av den.
Den har en lei tendens til å flyte opp, og jeg strevde lenge før jeg endelig fikk den til. Tror ikke en kan ha bunnlevende fisk i alle fall.
Men bortsett fra det er den flott.
Her er Hemianthus micranthemoides i det karet jeg nevner over. Her er ikke så mye lys, og på dette bildet har jeg ikke stelt karet på mange måneder.
Jeg pleier å klippe plenen her når jeg synes det blir for mye av den.
Postet 19.04.07 kl 16:26
Endret: 19.04.07 kl 16:32
Postet 19.04.07 kl 23:22
Postet 29.08.07 kl 09:00
Jeg har ancistrus i to kar der jeg har Hemianthus micranthemoides, inkludert det karet over, og det går helt fint.
Denne planten vil sette dype røtter ganske fort, og en kan dytte de ganska dypt i sanden når en planter.
det kan godt hende at noen vil flyte opp i starten, men de fleste greier seg som oftest.
Denne planten vil sette dype røtter ganske fort, og en kan dytte de ganska dypt i sanden når en planter.
det kan godt hende at noen vil flyte opp i starten, men de fleste greier seg som oftest.
Postet 29.08.07 kl 09:49
Jeg nettopp i siste uke Hemianthus callitrichoides og holder på med den jobben og få den til og feste seg.
Har sett masse av sand opp på den til og få den til og sitte stille og på noen av tuene har jeg små steiner. Det ser ut som og gå.
Men hva lang tid tar det til og være sikker på at dem har festet seg ?
Har sett masse av sand opp på den til og få den til og sitte stille og på noen av tuene har jeg små steiner. Det ser ut som og gå.
Men hva lang tid tar det til og være sikker på at dem har festet seg ?
Postet 30.08.07 kl 00:41