afrikansk biotop kar

Hvordan er det akfrikanske fisk liker og ha akvariet, et bilde hadde vært greit og sett
Hvilke afrikanske fisk? Afrika varierer voldsomt, man har f.eks killier som lever i små sølepytter, og så har vi ciklider fra de store sjøene....
det er 2 juvel ciklider, 1 palett, og 2 gule som het et eller annet med golden
har bilde av malawi-karet mitt på profilen min.
en slik innredning passer for endel fisk fra de store afrikansje innsjøene.
fiskene mine ser ut til å trives godt i hvertfall
Kulefisken
det er 2 juvel ciklider, 1 palett, og 2 gule som het et eller annet med golden


Det ser ut som om du har fisk fra litt forskjellige biotoper. Goldenciklidene er vel fra Malawi, mens de andre er fra elvene i Vest/sentral Afrika.
Juvelcikider trives best med en del planter i tillegg til røtter og steiner, de vil også ha surere vann enn Malawiciklider. Maks 7.5 i PH.
De andre fiskene vet jeg ikke nok om til og uttalle meg for mye om, men palettviklidene har nok nogenlunde samme biotop som juvelene, mens Golden som sagt kommer fra en annen biotop med andre krav til vannverdier og innredning.
Dere kan gå og se her hvordan det er,
Å få til en riktig innredning til disse artene i ett kar er dønn umulig. Det samme gjelder vannverdiene.

I tillegg; har du virkelig disse plasskrevende ciklidene samlet i en 54L? Spør kanskje surt her, men det er å be om trøbbel i stor stil.
Samtlige arter er revirhevdende, og det betyr at øvrig fisk i karet vil få AS grisebank både titt og ofte.


Siden forholdene varerer slik de gjør i naturen, vil noen av artene dine lide på følgende nivåer:
Plassmangel.
Vannverdier.
Biotopriktig innredning.
Manglende artsfrender.
Ernæring.

Jeg kan desverre ikke gjøre annet enn å anbefale deg å revurdere artsmangfoldet i karet ditt, Kulefisken...
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap